• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fiat preuzeo Krajsler posle Zastave

Američki proizvođač automobila "Krajsler" proglasio je u četvrtak privremeno bankrotstvo, posle propasti pregovora sa kreditorima o restrukturisanju njegovih dugova i istovremeno je, kako se i očekivalo, sklopio dogovor o udruživanju sa italijanskim "Fijatom" kojem je prodao početni udeo od 20 odsto.

Američki proizvođač automobila "Krajsler" proglasio je u četvrtak privremeno bankrotstvo, posle propasti pregovora sa kreditorima o restrukturisanju njegovih dugova i istovremeno je, kako se i očekivalo, sklopio dogovor o udruživanju sa italijanskim "Fijatom" kojem je prodao početni udeo od 20 odsto.

"Drago mi je da objavim da su Krajsler i Fijat sklopili partnerstvo koje ima velike šanse na uspeh", izjavio je američki predsednik Barak Obama.

On je rekao da će proces privremenog bankrotstva biti brz i efikasan i izrazio uverenje da će "Krajsler" iz tog procesa izaći jači i konkurentniji.

"Partnerstvo će 'Krajsleru' dati ne samo šansu da opstane, već i da napreduje u globalnoj auto industriji", istakao je Obama.

"Niko ne bi trebalo da bude zbunjen šta proces bankrotstva znači", rekao je Obama, dodajući da taj proces nije "znak slabosti, već pre još jedan korak ka jasnom putu Krajslerovog oporavka".

Obama je rekao da je Krajsler pomogao u izgradnji američke srednje klase, ali da je tokom godina oslabio.

On je dodao da želi da Krajsler ponovo zauzme mesto koje je imao kada je bio "stub američke industrijske ekonomije".

"Predugo se Krajsler sporo prilagođavao budućnosti, dizajnirajući i praveći manje popularne, manje pouzdane i manje efikasne automobile od stranih konkurenata", rekao je Obama.

Udruživanjem "Krajslera" sa "Fijatom" biće formiran šesti po veličini svetski proizvođač automobila, preneo je Rojters.

"Fijat" će uneti u zajedničku kompaniju "milijarde dolara" vrednu tehnologiju, kako bi pomogao "Krajsleru" da u fabrikama u SAD proizvodi energetski efikasnija vozila, a uz to će imati pravo da izabere tri direktora "Krajslera".

Uprkos intenzivnim pregovorima tokom nekoliko poslednjih sedmica, "Krajsler" nije uspeo da dobije punu podršku svojih kreditora kako bi izbegao prvo bankrotstvo među velikim američkim proizvođačima automobila.

"Fijat" bi mogao postati većinski vlasnik "Krajslera" nakon što otplati vladine zajmove, preneo je Rojters.

Proglašenje bankrotstva u okviru Člana 11 u Sudu za bankrotstva na Menhetnu u Njujorku uzdrmaće celokupnu autoindustriju, uključujući "Krajslerove" rivale, isporučioce delova, dilere i stotine hiljada onih koji žive od rada u tom sektoru.

Poglavlje 11 omogućava sudiji da odluči koliko će kreditori dužnika dobiti ako ona nastavi da radi.

U okviru tog bankrota, američka vlada će obezbediti do 3,5 milijarde dolara za finansiranje poslovanja kompanije dok traje proces bankrotstva i do 4,5 milijardi dolara za finansiranje reorganizacije.

Obama je rekao da se nada da će ceo postupak bankrotstva trajati samo 30 do 60 dana.

Bankrotstvo "Krajslera" nije sprečilo njegovo udruživanje s "Fijatom" koje će novostvorenoj grupaciji omogućiti prodaju od oko 4,16 miliona vozila godišnje.

Administracija predsednika Obame je ranije "Krajsleru" postavila kao uslov za dobijenje pomoći države da izvrši ozbiljne promene u svojoj strukturi, da reši problem velikih dugova i da nađe partnera od kojega će odmah preuzeti tehnologiju za proizvodnju manjih vozila, jer velika, sa velikom protrošnjom, koja sada proizvodi, nemaju prođu.

Članovi američkog sindikata Ujedinjenih radnika u automobilskoj industriji (UAW) ratifikovali su sporazum o poravnanju sa Krajslerom, Fijatom i Ministarstvom finansija SAD.

Na glasanju koje je obavljeno u Krajsleru, na više lokacija sindikata širom Sjedinjenih Država, sporazum je prihvatilo 82 odsto radnika iz proizvodnje i 80 odsto kvalifikovanih radnika.

Za sporazum je takođe glasalo 90 odsto administrativnog osoblja, kao i 94 odsto Krajslerovih inženjera, predstavnika UAW sindikata.

"Krajsler" je treći po veličini proizvođač automobila u SAD i postoji od 1925. godine.

Njegov osnivač Volter Krajsler je tri godine kasnije položio kamen temeljac za "Krajslerovu" zgradu u Njujorku, koja je jedno vreme bila najviša zgrada na svetu i još je jedna od najupečatljivijih zdanja u tom gradu.

"Krajsler", u kojem 80 odsto udela kontroliše kompanija "Serberus kepital menadžment" (Cerberus Capital Management), dobio je od početka ove godine četiri milijarde dolara vladinih zajmova za spasavanje.

U okviru prvog paketa za spasavanje iz 1980, "Krajsler" je primio 1,5 milijardi dolara u vidu vladinih garancija.

Automobilski gigant, koji je u decembru imao oko 54.000 zaposlenih, zabeležio je prošle godine gubitak od osam milijardi dolara i pad prodaje u SAD za 30 odsto, na 1,45 miliona vozila.

Kompanija poseduje 30 fabrika u Severnoj Americi, uključujući 12 pogona za montažu i 18 za proizvodnju motora i drugih autodelova.

(agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image