• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

POVLAČI SE 82 HILJADE ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA: Najveći opoziv u istoriji izazvao požar

Autor Edin Delibašić

Hjundai iz Njujorka povući će 82.000 električnih automobila širom sveta kako bi zamenili baterije nakon 15 izveštaja o požarima.

 hjundai opoziv 82000 elektricnih automobila Izvor: MONDO/Predrag Vujić

Uprkos relativno malom broju ovih automobila, Hjundaijev opoziv jedan je od najskupljih u istoriji, signalizirajući kako bi kvarovi na električnim automobilima mogli stvoriti pozamašne troškove za proizvođače automobila – barem u bliskoj budućnosti, prenosi crnogorski portal Investitor.

Povlačenje će Hjundai koštati milijardu korejskih vona ili 900 miliona dolara. Prosečni trošak po vozilu iznosi 11.000 dolara – što je, kako ocenjuje CNN biznis, astronomski visok broj.

Zamena cele baterije krajnja je mera koja zahteva sličnu količinu posla i troškova kao zamena celog motora tradicionalnog automobila sa unutrašnjim sagorevanjem.

Vrlo malo opoziva automobila na benzinski pogon zahteva zamenu celog motora. Jedan od retkih izuzetaka bio je opoziv 785 sportskih automobila Porše 911 GT3 iz 2014. godine. Porše nije objavio troškove tog opoziva, ali je sigurno bio skuplji po vozilu od ovog slučaja Hjundaija.

Možda će vas zanimati

 Ipak, opoziv koji košta više od 11.000 dolara po vozilu izuzetno je redak. Precizne brojke nisu dostupne jer većina proizvođača automobila ne otkriva troškove svojih opoziva.

Budući da je na ulici toliko više automobila na benzinski pogon nego EV-a, ukupni trošak tih opoziva lako može premašiti 900 miliona dolara koje ovaj potez košta Hjundai. Na primer, Dženeral Motors nedavno je naplatio 1,2 milijarde dolara troškova za zamenu vazdušnih jastuka Takata, ali to je pokrivalo 7 miliona vozila, što znači da je opoziv koštao manje od 200 dolara po vozilu.

Prosečni trošak automatskog opoziva tokom poslednjih 10 godina iznosio je oko 500 dolara po vozilu, prema Mikeu Heldu, direktoru automobilske i industrijske prakse u AlixPartners, globalnoj konsultantskoj kući.

Cena Hjundaijevog opoziva još je jedan pokazatelj koliko su skupe EV baterije u odnosu na cenu celog automobila. Dok se cena baterija ne smanji, kroz veću proizvodnju u svetu i ekonomiju obima, troškovi izrade električnih vozila ostaće veći od poredivih benzinskih automobila.

(MONDO/Blic)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

E&Mo

🤧🤖

special image