Iako inače slabe na zimu, u japanskoj prestonici bubašvabe su ove godine aktivne i tokom najhladnijeg perioda, jer veliki broj ljudi, zbog novog koronavisursa, radi od kuće i konstantno greje svoje stanove. Usled toga, više nego pre epidemije, zarađuju firme koje se bave suzbijanjem štetočina i prodajom insekticida

Epidemija koronavirusa, ma koliko to zvučalo žalosno i ironično, donela je prosperitet pojedinim privrednim granama, dok je druge razorila. Najviše su, čini se, prosperirale kompanije koje prave hirurške maske i firme iz oblasti informacione tehnologije, za čijim proizvodima koji omogućuju onlajn komunikaciju vlada jagma zbog prelaska nastave i sastanaka na internet.

I usluga isporuke hrane na kućne adrese je "probila krov" zbog uzdržavanja građana od boravka u zatvorenim prostorijama restorana i povremenih zatvaranja ugostiteljskih objekata. U Japanu više nego pre kovida zarađuju i platforme koje nude filmove i serije i proizvođači konzola za video-igrice, ali i prodavci bele tehnike i drugih kućnih aparata, jer porodice, koje zbog epidemije ne mogu da sebi priušte putovanja, preusmeravaju svoj novac u kućnu zabavu i opremanje stanova.

I dok je očekivano da usled ograničenja u izlascima i kretanju građani ulože više u kućne uređaje i zabavu, među "kovid profiterima", javljaju domaći mediji, za širu javnost neočekivano, našli su se i privredni subjekti koji spadaju u kategoriju neophodnih ali nepopularnih.

Bubašvabe preskočile zimski san

Tokom prošlog leta, prvog u uslovima epidemije novog koronavirusa, kada je u Tokiju, sledeći instrukcije vlade da obezbede rad od kuće za oko 70 odsto zaposlenih, puno firmi u potpunosti ili na nekoliko dana u nedelji, prebacilo svoje poslove iz kancelarija u stanove i na Internet, kompanija "Kuraši no maketo", koja se bavi suzbijanjem štetočina i drugim uslugama vezanim za stanovanje, dobila je skoro dva i po puta više poziva da pošalje svoje osoblje da pomogne u istrebljivanju bubašvaba nego u 2019. godini.

Problem nije ostao ograničen na leto, već se povećano prisustvo bubašvaba nastavilo i tokom jeseni i zime, zbog čega je potražnja za njihovim uslugama i dalje relativno stabilna. Razlog za to je, kažu, što su bubašvabe na prelazu iz prošle u ovu godinu u znatnoj meri preskočile zimski san, budući da je mnogo više ljudi nego obično ostalo u svojim stanovima, zagrevajući ih tokom čitavog dana.

Takođe, u Japanu se široko koriste ovlaživači vazduha, jer mnogi građani u toj dalekoistočnoj zemlji suv vazduh tokom zime doživljavaju kao uzročnik kašlja, sušenja kože i sredinu pogodnu za viruse.

Tako su ove zime u puno stanova stvoreni uslovi koji pogoduju aktiviranju nepoželjnih insekata: temperatura od oko 25 stepeni Celzijusa i vlaga između 40 i 50 procenata. Tome treba dodati i činjenicu da je zbog produženog boravka kod kuće u porastu i količina smeća koje produkuju domaćinstva, naročito ostataka hrane, što je veliki stimulus za bubašvabe da napuste zimska skloništa i razviju svoje duge antene.

Zato se očekuje da će, kada budu svedeni računi za fiskalnu 2020. godinu, prodaja sredstava za suzbijanje tih žilavih insekata u Japanu nadmašiti ukupni godišnji obim iz 2019. godine, koji je iznosio oko 135 miliona evra.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(Mondo/RTS)