Pilot, koji je bolovao od depresije, smatraju istražioci, često je menjao smjer leta aviona kako bi zameo tragove.

Avion "MH370" koji je nestao na letu iz Kuala Lumpura za Peking do danas je misterija, kao i sudbina 239 putnika i članova osoblja.

Najnoviji izveštaj sugeriše da je pilot tog kobnog leta pažljivo isplanirao putanju kako ne bi ostavio tragove pre nego što je avion srušio u Indijski okean, piše britanski list "Miror". 

Raniji izveštaji ukazivali su da je pilot bolovao od kliničke depresije, a avio-inženjer Ričard Godfri veruje da je on namerno promenio smer kretanja i ubrzao avion, skrivajući tako lokaciju ka kojoj se zaputio.

Menjajući smer kretanja, avion se iznenada izgubio sa radara, a zabeležen je tek na vojnom radaru malo pre pada.

Pilot Zakarije Ahmad Šah namerno je sa sobom poveo u smrt sve putnike i članove posade, smatra Godfri.

"Izgleda da je on znao za radno vreme radara `Sabang` i `Loksejmave` - znao je da oni vikendom uveče, u vreme slabijeg međunarodnog saobraćaja, neće biti aktivni", tvrdi Godfri u svom izveštaju.

On naglašava da je pilot očigledno pomno planirao i izbegavao rute komercijalnih letova.

"Nije bio toliko zabrinut zbog potrošnje goriva, više je napora uložio u ostavljanje lažnih tragova. Znatan broj promena rute i brzine sugeriše da je pilot tokom leta bio aktivan", objašnjava Godfri.

Francuski istražioci dobili su od kompanije "Boing" mnoštvo podataka o nestalom letu "MH370" koji bi mogli otkriti konačni uzrok misteriozne nesreće.

I oni su zaključili da je kapetan Zakarije Ahmad Šah bio uznemiren i usamljen čojek koji je namerno ubio sve putnike i posadu.

Pilot je imao "kontrolu do samog kraja", navode oni i napominju da dokazi pokazuju da je nesreća bila višestruko ubistvo i samoubistvo.

Francuskim istražiocima omogućen je pristup "znatnoj količini" podataka o nestalom "boingu 777" koji su poslati tokom leta.

To uključuje i brojne dokumente, te satelitske podatke britanske telekomunikacione firme "Imarsat".

Ostaci malezijske letelice nikada nisu pronađeni u potpunosti, a u potragu je uloženo 200 miliona dolara.

Deo ostataka izvađen je iz mora kod Madagaskara, Tanzanije i Južnoafričke Republike, a analiza dela olupine pronađene u avgustu prošle godine podstakla je pozive za organizovanje nove potrage za nestalim avionom. 

(Mondo/Agencije)