• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ČUVAR VIDEO SLIKU OD MILION DOLARA I UZEO HEMIJSKU! Ceo svet u čudu zbog 4 stvari koje je DOCRTAO - odmah dobio OTKAZ

Autor Ivana Lazić

Čuvar je radio za privatnu kompaniju za obezbeđenje i nakon incidenta dobio je otkaz.

 Čuvar upropastio čuvenu sliku Tri figure Izvor: the yelstin center/printscreen

Zaludni čuvar oštetio je čuvenu sliku "Tri figure" Ane Leporskaje, nakon što je prvog radnog dana iz dosade, hemijskom olovkom crtao po njoj. Vredna avangardna slika poslata je na restauraciju. Njemu su privukle pažnju bezlične figure na umetničkom delu u ruskoj galeriji.

On je docrtao oči na dve figure, dok je treća figura na čuvenoj slici ostala neoštećena. Posetioci su još u decembru primetili oštećenje slike, a sada je utvrđeno i ko je vandal.

Tri figure“ Ane Leporskaje naslikane su između 1932. i 1934. godine i bile su osigurane na 75 miliona rubalja (1.3 miliona dolara, 740.000 funti). Delo je bilo izloženo kao deo izložbe apstraktne umetnosti u Predsedničkom centru Boris Jeljcin u Jekaterinburgu.

Čuvar je radio za privatnu kompaniju za obezbeđenje i nakon incidenta dobio je otkaz. 

"Njegovi motivi su još uvek nepoznati, ali administracija veruje da je to bila neka vrsta propusta u razumu", rekla je  Kustos izložbe, Ana Rešetkina.

Mastilo je malo prodrlo u sloj boje, "pošto titanijumska bela koja se koristi za farbanje lica nije prekrivena autorskim lakom, kao što je to često slučaj u apstraktnom slikarstvu tog vremena", napisao je Ivan Petrov u "Art Newspaper".

Srećom vandal je crtao olovkom bez jakog pritiska, pa slika nije pretrpela velika oštećenja. Stručnjaci za restauraciju u Tretjakovu procenjuju da bi restauratorski radovi koštali 250.000 rubalja (4.600 dolara). Jeljcin centar je od tada postavio zaštitne ekrane preko preostalih dela na izložbi.

(Mondo)

Pročitajte i ovo:

Tagovi

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

👻

Mr Bean

Ticijan

Mislim danas u kulturnom smislu,  ništa danas ne izaziva toliko debate kao moderna umetnost. Moderna umetnost nije izum modernog doba, zvanično to je isključivo period od 1850 do 1970 godine, tako da  reč moderno postoji koliko i samo čovečanstvo. Da nije bilo tog stalnog razvoja umetničkog izraza, kroz likovni izraz čoveka kroz milenijume. I da nije bilo tih pojedinačnih umetnika koji su pomerali granice, što bi se, u svakom i tom vremenu, okarakterisalo kao izlet izvan granica zacrtanih umetničkih pravila i normi za to neko vreme u kome je nastajalo i nazvano modernim. Da nije tako stalno pomeranne granica  modernog umetničkog izraza, i dalje bi slikali kao prvi zabeleženi kreativni ljudski izrazi crteži na zidovima pećina starih 30.000 godina. Mogući problem je što u umetnosti, posebno modernoj, nema granica, pa vremenom, sa razvojem moderne umetnosti, i sve većim povlađivanjem slobodama. Vremenom su počeli da postaju sve češći, izleti u svakojake moralno i mentalno degradirajuće umetničke i stvaralačke bizarnosti, koje radikalno pomeraju granice prihvatljivog, šokiraju javnost i izazivaju razna osećanja, ljutnju, ogorčenost, nemir, bes.......itd u javnosti. Ali onda to znači da moderno delo koliko god bilo apsurdno ipak utiče na samu javnost, i da nije tako beznačajno kako se na prvi pogled čini. Ali da umetnost ima bilo kakve granice, onda to ne bi bila slobodna umetnost. Ako posmatramo umetnički pravac realizma i slične pravce, tu se uglavnom sve radi u unapred utvrđenoj tehnici i pravilima. A potpunom ličnom intelektualnom izrazu nema mesta, jer se sve radi po tačno utvrđenim pravilima, jedino što se lično subjektivno može iskazati je izbor teme za slikanje. Dok je u modernoj umetnosti i svim njenim potkategorijama moć lične kreativnosti neograničena. I opet, na samom umetniku,  na njegov etički karakter i moral koliko god želi da ode daleko, da prekrši ili ne prekrši društvene norme ustanovljene tokom vremena u kome živi, ako ih prekrši kako je smeo da načini ovako delo koje vredja sva pravila moralnog ili etičkog ako ne prekrši znači da sebe od straha ograničava svoj umetnički izraz. Ali nema sumnje da tu beskrajno slobodnu kreativnost pojedini umetnici zloupotrebljavaju i stvaraju dela koja vređaju samu srž onog nevinog u šta niko ne sme da dura samo eventualno Bog. Kada ljudi idu u muzeje savremene umetnosti, vrlo često se, gledajući neko delo, može čuti od nekoga, mogao sam i ja ovo da uradim.... Možda je tačno, ali je istina i da ti nisi čoveče nisi. Kada je Kazimir Maljević slikao Crni kvadrat 1915. godine, svi ljudi a i pojedini primati znaju da naslikaju  crni kvadrat, platno 51 x 51 cm oboji se u crno eto crnog kvadrata. Ali čak i da je ceo svet danas slika crni kvadrat, on ne bi imao ni 1% težine, kao Maljevičev. Zašto, jer danas je lako ići utabanim stazama koje su javno progazili prethodnici ne samo u slijarstvu za mnoge sfere života, koji su pomerali granice prihvatljivog u raznim sferama i koji su to platili i životima jer su se usudili da u vremenu u kojem su ziveli urade nesto mimo svih i protiv svih tadašnjih opste prihvaćenih pravila. Kazimir Maljević se usudio (da li je neko pre njega pomislio na isto, moguće je, ali nije urađeno, da li zbog nedostatka hrabrosti, straha... nema veze, bitno je da nije pre njega javno urađeno ) da uradi Crni kvadrat u svoje vreme. Nešto što je tada javnosti bilo potpuno neprihvatljivo. On je to uradio, i bacio svima u lice stručnoj javnosti i široj javnosti, direktno u lice, evo ga. Svet je došao u ovu fazu stalnog razvoja, ne zbog milijardi radnika, već zato što pojedinci iz te mase, nisu hteli da prihvate ograničenja svog vremena, videli su dalje nego svi u to vreme i stvarali i pronalazi sledeći svoja lična uverenja. Takvi ljudi su pomerali granice u pronalascima, patentima, kreativnosti... itd.

Ladycat

Šta "vandal".... pa on je dao smisao ovoj glupoj slici

special image