
Istraživanje, na čijem je čelu bila dr Elizabet Miler, ukazalo je na tendenciju biračkog tela u zapadnim zemljama da svoje glasove daje korpulentnim političarima. Fizički izgled čini se igra mnogo veću ulogu nego što sociolozi i politički kandidati misle, istakla je dr Miler povodom te studije.
U istraživanju je učestvovalo 120 volontera, čiji je zadatak bio da se izjasne u vezi nekoliko fiktivnih političara u funkciji kratkog teksta u kome su predstavili svoje socijalno okruženje i političko stremljenje.
Volonterima su podeljene normalne fotografije kandidata i retuširane na kojima su predstavljeni sa mnogo većom telesnom težinom.
Političari su dobijali 10 odsto glasova više na retuširanim fotografijama nego na onima na kojima su predstavljeni u svom prirodnom izdanju, dok je situacija potpuno suprotna sa političarkama, koje su dobijala više glasova u vitkom izdanju.
Dobijene rezultate dr Miler objašnjava očekivanjima koje zapadno društvo ima od svojih političara. Prema kriterijumima prosečnog građanina Zapada, gojazna osoba se doživljava kao poštenija i sigurnija i inspiriše više poverenja nego vitka, navela je ona, preneli su američki mediji.
(Tanjug)
U istraživanju je učestvovalo 120 volontera, čiji je zadatak bio da se izjasne u vezi nekoliko fiktivnih političara u funkciji kratkog teksta u kome su predstavili svoje socijalno okruženje i političko stremljenje.
Volonterima su podeljene normalne fotografije kandidata i retuširane na kojima su predstavljeni sa mnogo većom telesnom težinom.
Političari su dobijali 10 odsto glasova više na retuširanim fotografijama nego na onima na kojima su predstavljeni u svom prirodnom izdanju, dok je situacija potpuno suprotna sa političarkama, koje su dobijala više glasova u vitkom izdanju.
Dobijene rezultate dr Miler objašnjava očekivanjima koje zapadno društvo ima od svojih političara. Prema kriterijumima prosečnog građanina Zapada, gojazna osoba se doživljava kao poštenija i sigurnija i inspiriše više poverenja nego vitka, navela je ona, preneli su američki mediji.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.