Rusija poseduje bogatu vojnu tehniku. Udarne igle su samohodna haubica 2S35 Koalicija–SV, MIG-31 koji nosi hipersoničnu balističku vazduh-zemlja raketu, sistem Krasuha za elektronsko ratovanje, nedavno potopljeni ratni brod Moskva, a perjanica ruske vojske, pre svega vazduhoplovnih snaga, je izviđačko-jurišni helikopter Ka-52 Aligator.
Kako prenose ukrajinski mediji, Komanda vazduhoplovnih snaga Ukrajine saopštila je da su oborili ruski helikopter Ka-52 pre nekoliko dana.
"Savremeni višenamenski borbeni helikopter Ka-52 Aligator je efikasan u bilo koje doba godine, po najtežim vremenskim uslovima, i danju i noću, na velikim nadmorskim visinama. Piloti noću vide kroz termovizir. To im omogućava, na primer, da vide neprijateljski ugašeni motor u tenku koji se nalazi na udaljenosti od 10 kilometara", saopštilo je rusko Ministarstvo odbrane prilikom ceremonije prezentacije Aligatora povodom Dana pobede 2015. godine.
Kakav je borbeni helikopter Ka-52 Aligator?
Aligator je težak 7.700 kilograma. Projektovan je u konstruktorskom birou "Kamov", proizvodi ga fabrika "Progres" iz Arsenjeva na istoku Rusije.
Maksimalna visina letenja je oko 4.000 metara, dok je brzina vertikalnog uspinjanja deset metara po sekundi. "Nos" helikoptera na sebi ima dva radara sa antenama - jedan za vazdušne ciljeve a drugi za ciljeve na zemlji. Termalne kamere za izviđanje terena danju i noću nalaze se u dve kupole - jedna je ispod kokpita a druga se nalazi ispod nosa helikoptera. "Ka-52" ima topove koje ima Aligatorov prethodnik, model "Ka-50" i oni se nalaze na oba krila. Da bi se održala maksimalna brzina od 315 kilometara na čas, oklop i skladište za municiju su morali da budu smanjeni. Ono po čemu se razlikuje od konkurencije, po izgledu i performansama, su kontrarotirajuće elise. One u potpunosti eliminišu potrebu za repnim rotorom, donose i velike aerobatičke sposobnosti.
Još jedno tehničko rešenje "Aligatora" čini jedinstvenim. U pitanju je katapultirajuće sedište "Zvezda" K-37, koje funkcioniše tako što će u slučaju nužde, pre aktiviranja raketnih bustera u sedištima, eksplozivna punjenja usmerenom detonacijom razneti rotore, koji odlete u stranu, i samim tim omogućuje pilotu da bezbedno iskoči iz kokpita nakon čega se otvara padobran.
I dalje se Ka-52 smatra najboljim borbenim helikopterom na svetu. Leti na malim visinama, ima autopilota koji obaveštava pilote o nižim objektima u blizini poput zgrada ili strujnih žica. Proizvodnja "Aligatora" počela je u manjem obimu sredinom devedesetih godina prošlog veka, dok je serijska proizvodnja počela 2008. godine. Porodica helikoptera Ka-50 imala je "vatreno krštenje" u Čečenskom ratu 2001. godine.
(MONDO)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti