• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DEPORTACIJA ASANŽA JE UDARAC NA PUTINA: Amerikanci tvrde da je Vikiliks radio za Ruse - naređenja stizala iz Moskve!

Autor Dejan Katalina

Nakon vesti da je Velika Britanija odlučila da deportuje osnivača Vikiliksa u Ameriku, počele su da se pojavljuju spekulacije da je ova odluka zapravo neka vrsta novog pritiska na Putina, jer je, kako pišu neki mediji, Asanž bio u bliskom kontaktu s Kremljom.

 Asanža deportuju u Ameriku jer je Putinov čovek Izvor: YouTube/BBCNews/Printscreen

Velika Britanija donela je u petak odluku da deportuje osnivača Vikiliksa Džulijana Asanža u SAD, gde ga čeka suđenje zbog 18 tačaka optužnice za kršenje zakona i špijunažu.

Mnogi analitičari smatraju da je ovaj potez tempiran tako da se, indirektno, pojača pritisak na Rusiju i predsednika Putina. Mnnogi mediji na Zapadu su često pisali da Asanž ima veoma blisku konekciju sa Kremljom, odnosno da su dokumenta koja je objavljivao Vikiliks puštana po „narudžbi iz Moskve“, pa čak su, tvrde oni, neka dobijali i od ruskih tajnih službi. Iako ove teze nikada nisu potkrepljene konkretnim dokazima, američki mediji su izneli niz spekulacija koje dovode u vezu Asanža sa Putinom.

Na primer, spekulisalo se da su bizarni mejlovi koje je razmenjivao vrh Demokratske stranke u SAD, među kojima su bili i oni predsedničkog kandidata Hilari Klinton, do Vikiliksa stigli preko ruskih obaveštajnih službi, mada su iz Vikiliksa odlučno odbijali ovakve navode, kategorični rekavši medijima: „Naš izvor nije ruska vlada“.

Izvor: YouTube/Screenshot/TED

Međutim, Pentagon je bio uporan da opravda ovu tezu, tvrdeći da su američki obaveštajni stručnjaci utvrdili da je hakovanje spornih mejlova zapravo delo hakerske grupe koju je finasirala ruska vlada. CNN i Vašington post su svojevremeno pisali da je američka stana identifikovala i posrednika kojeg je Rusija koristila za dostavljanje dokumenata Vikiliksu, tvrdeći da „Asanž ili laže ili je namerno slep pred očiglednim činjenicama“.

Prisne veze sa Rusijom

Tokom svog postojanja, Vikiliks je, kako je naveo portal Vox, održavao veoma prisne veze sa ruskom državom. Ta saradnja se, tvrdi portal, zasnivala na deljenju ukradenih dokumenata. Glavna spona je bio Asanž, za kojeg tvrde da je bio debelo plaćem za pojavljivanja na ruskoj državnoj televiziji. Mada spominju i povezanost sa najpoznatijim uzbunjivačem Edvardom Snoudenom, bivšim radnikom CIA, koji je nakon obelodanjivanja tajnih projekata američke bezbednosne agencije vezanih za nadzor i praćenje ljudi, utočište pronašao baš u Rusiji.

Edvard Snouden.
Izvor: StartPage/MONDO portal

Portal tvrdi da ovo ne dokazuje da je, kao što su neki smatrali, Asanž plaćeni ruski agent ili da je Vikiliks organizacija pod Putinovom kontrolom, ali je, smatraju, jasno da je ova organizacija koja insistira na transaprentnosti, u najmanju ruku, uvek bila spremna da pomogne, kako kažu, „najautoritarnijem svetskom lideru“. Misleći na Putina, naravno.

Izvor: Profimedia

Rusi predlagali Asanža za Nobelovu nagradu

Dodaju i da je Kremlj uvek bio prijateljski nastrojen prema Vikiliksu i samom Asanžu. Portal tvrdi da je Putin gajio posebne simpatije prema Asanžu, mada nikad do kraja, javno, otvorene. Međutim, podsećaju da je jedan visoki ruski zvaničnik, vrlo blizak Putinu, sugerisao da Asanž treba da dobije Nobelovu nagradu za mir, što su protumačili kao direktan predlog ruskog predsednika, koji je na taj način želeo da "gurne prst u oko" Vašingtonu.

Na sve to su nadovezali i australijskog novinara, Asanžovog zemljaka, koji je, na neki način, podržao njihove teze.

Ne mislim da je on neka vrsta plaćenog ruskog agenta“, rekao je Kris Zapone, urednik magazina „Ejdž“ u Asanžovoj rodnoj Australiji, koji je opširno izveštavao o ruskim vezama osnivača Vikiliksa. „Ali mislim da njime manipulišu Rusi“, preneo je svojevremeno portal Vox.

MONDO redakcija informacije o sukobu u Ukrajini prenosi u skladu sa dužnom novinarskom pažnjom, koristeći izvore koji se oslanjaju na dugogodišnji kredibilitet kada je u pitanju istinitost informacija koje objavljuju. Svesni smo činjenice da se u informacije o ratu često umeša i propaganda, naročito kada su manje relevantni izvori u pitanju. Zbog toga pozivamo vas, naše čitaoce, da nam skrenete pažnju ukoliko primetite netačnu informaciju, kako bismo ispravili nenamerne greške. Pišite nam na [email protected].

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Bole

Asanz i Soudan su heroji istine i cudi me jako sto svetski politicari nisu reagovali mocnije. Pa i da su radili za ruse, bar su razotkrili prljavi Zapad i licemerne politicare….. sto je za mene pozitivnije u odnosu zapadne podrske Ukrajini

Superiska4

Price iz nepricave

Firga

Niđe veze.

special image