• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TOTALNI KOLAPS U AMERICI! Posledice rata se osećaju sve više - Na udaru grana od koje zavisi ekonomija CELE NACIJE!

Autor Aleksandar Blagić

Sjedinjene Američke Države bi mogle da budu na najvećem udaru do sada. Paralelno sa inflacijom koja je najveća od 1994. godine, zaoštravanjem ekonomskih odnosa između Rusije i Zapada zbog rata u Ukrajini, Bajdenovoj privredi sada preti potpuno novi udar.

 Amerika u problemu sa transportom Izvor: YouTube/screenshot/Insider News

Sjedinjene Američke Državese suočavaju sa najvećom inflacijom još od 1994. godine. Na to treba dodati najgore odnose sa Rusijom u istoriji i dobija se ekonomski udarac koji Amerika možda neće preživeti prema rečima ekonomskih stručnjaka. Od početka godine je na snazi zabrana izvoza đubriva iz Rusije. Potom je usledio prekid trgovine zbog početka rata u Ukrajini koji je počeo 24. februara 2022. godine. To je prouzrokovalo ozbiljne nestašice širom sveta. Te nestašice u poljoprivredi prete da naprave kolaps u transportnom sektoru Sjedinjenih Američkih Država koji je već u ozbiljnom problemu usled povišenih cena goriva.

Kako je došlo do ozbiljnih problema u transportnom sektoru?

Jedan određeni tip đubriva, "Urea", ima posebnu primenu u automobilskoj industriji. DEF tačnost (Diesel Exhaust Fluid) se meša unutar motora sa gorivom kako bi se smanjila emisija izduvnih gasova i koja je od 2010. godine obavezna komponenta u svakom dizel motoru pravi se 67 odsto od Uree, a preostalih 33 odsto se pravi od destilovane vode. Bez te tečnosti, dizel motori ne mogu da se pokrenu tako da su na udaru pored ličnih vozila i svi kamioni, traktori, autobusi, pikapi i ostala vozila na koje se poljoprivreda i transport robe, hrane i ljudi oslanjaju.

Ešli Pul, vlasnik jednog servisa za popravku kamiona ističe da su na udaru novi modeli vozila.

"Bilo koji kamion ili drugo vozilo na dizel, a da im je motor 4. nivo i više, mora da sipa ovu tečnost. Stariji motori mogu da se pokrenu bez ove tečnosti", navodi on.

Prema podacima koje je izneo Haj Plejns Žurnal (High Plains Journal), u 2019. godini Rusija je bila broj jedan izvoznik uree tako što je izvezla oko 6.98 miliona tona, a na dalekom drugom mestu nalazila se Kina, koja je takođe ograničila količinu koju izvozi. Sa druge strane, Sjedinjene Američke Države su u 2020. godini potrošile 1.2 milijarde dolara na uvoz uree i tako se popela na treće mesto, odmah iza Indije, koja najveći deo svoje potrošnje ovog đubriva proizvodi sama.

Tržište ovog đubriva je i pre izbijanja rata bilo u problemu zbog zagušenja u lancima snabdevanja i ograničenjima u izvozu iz Kine i Rusije, ali kako se đubrivo pravi od prirodnog gasa, transportni problemi su počeli sa izbijanjem sukoba u Ukrajini i samo su dodatno zakomplikovali već jako tešku situaciju.

Možda će vas zanimati

Problem sa isporukama DEF-a

Kompanija Union Pasifik Rejlroud (Union Pacific Railroad) u Sjedinjenim Američkim Državama drži monopol nad distribucijom đubriva od koje se ova tečnost pravi, i imaju ekskluzivni pristup tim fabrikama. Union Pasifik trenutno muči muku sa manjkom zaposlenih te su i manje isporuke ove sada problematične tečnosti. "Pilot Flajin Džej", najveća mreža pumpi i odmarališta za kamiondžije u SAD, dobija čak 70 odsto ove tečnosti od Uniona.

Direktor Pilot Flajing Džej (Pilot Flying J), Šamek Konar, je nedavno svedočio pred Odborom za površinski transport u SAD (Surface Board Transportation) povodom nestašica DEF-a i kakve bi to implikacije moglo da ima na lance snabdevanja u SAD.

"Trenutno pokrivamo 20 odsto snabdevanja dizelom u zemlji i oko 30 odsto snabdevanja DEF-om. Pilot se suočava sa pretnjom ozbiljnog smanjenja svojih usluga. Ova smanjenja nam nameće Union Pasifik Rejlroud. Oni su nas 13. aprila obavestili da moramo da smanjimo isporuke za 26 odsto, au narednim razgovorima je traženo da smanjimo još za 50 odsto ili da se suočimo sa embargom", rekao je Konar.

"Račun mi je 1.200 dolara za gorivo"

Američki vozači kamiona se uveliko žale da osećaju posledice ove nestašice.

"Nekada smo trošili 500 dolara nedeljno na gorivo, a sada mi je račun za gorivo 1.200 dolara, kaže Leri Majls i dodaje da nestašica DEF-a mnogo diže troškove jer on mora da sipa svako drugo točenje goriva, prenosi "Newsweek".

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Komentari 31

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

As

Na Aljaski rezerve nafte za 200 god..

Todor

Jbg ima ameri da puknu ko lubenica!!!

BRIGATE 94

@Todor Puknuce ruje ko bomba atomska

special image