Svi letovi bugarskog predsedničkog aviona "tupoljev 154" obustavljeni su, posle avionske nesreće kod Smolenska u kojoj je poginuo poljski predsednik Leh Kačinjski, saopštili su bugarski zvaničnici.
"Bugarski Tu-154 neće leteti dok svi uzroci rušenja poljskog aviona ne budu poznati", rekao je načelnik vazduhoplovstva Penčo Penčev za dnevnik "24 časa".
Poljski predsednički avion koji se u subotu srušio na zapadu Rusije sa 96 putnika i članova posade identičan je avionu bugarskog predsednika Georgija Prvanova, kada je reč o proizvođaču i modelu letilice, preneli su bugarski mediji.
Avion ruske proizvodnje bugarski zvaničnici koriste više od 20 godina. Ukupno četiri takva aviona se koriste u Evropi - jedan u Bugarskoj, jedan u Slovačkoj i dva u Poljskoj.
Iako su ruski istražitelji isključili mogućnost tehničkog kvara kao uzroka rušenja poljskog aviona, bugarski zvaničnici razmatraju dalju upotrebu aviona "TU-154".
Problema sa bugarskim predsedničkim avionom poslednji put je bilo u februaru 2008. dok je bugarski predsednik bio na putu za Meksiko, kada je letilica morala prinudno da sleti zbog tehničkih problema.
Bugarsko ministarstvo saobraćaja objavilo je u februaru ove godine da će avion biti u upotrebi do juna 2010, a zatim dat na aukciju sa početnom cenom 2,5 miliona leva.
Srpski zvaničnici ne koriste avion "tupoljev 154", već "falkon 50", koji je međutim star 30 godina.
(Tanjug)
Poljski predsednički avion koji se u subotu srušio na zapadu Rusije sa 96 putnika i članova posade identičan je avionu bugarskog predsednika Georgija Prvanova, kada je reč o proizvođaču i modelu letilice, preneli su bugarski mediji.
Avion ruske proizvodnje bugarski zvaničnici koriste više od 20 godina. Ukupno četiri takva aviona se koriste u Evropi - jedan u Bugarskoj, jedan u Slovačkoj i dva u Poljskoj.
Iako su ruski istražitelji isključili mogućnost tehničkog kvara kao uzroka rušenja poljskog aviona, bugarski zvaničnici razmatraju dalju upotrebu aviona "TU-154".
Problema sa bugarskim predsedničkim avionom poslednji put je bilo u februaru 2008. dok je bugarski predsednik bio na putu za Meksiko, kada je letilica morala prinudno da sleti zbog tehničkih problema.
Bugarsko ministarstvo saobraćaja objavilo je u februaru ove godine da će avion biti u upotrebi do juna 2010, a zatim dat na aukciju sa početnom cenom 2,5 miliona leva.
Srpski zvaničnici ne koriste avion "tupoljev 154", već "falkon 50", koji je međutim star 30 godina.
(Tanjug)