Portparol Saveta za nacionalnu bezbednost Džon Kirbi prokomentarisao je u sredu odluku Sjedinjenih Država da Ukrajini isporuče 31 tenk M1 Abrams. Među mnogim temama o kojima je Kirbi govorio tokom konferencije za novinare bila je i ona koja je ukazivala na potencijalno veliki problem tenkova sa kojim bi se Ukrajinci mogli suočiti. Abrams tenkove pokreće "gasnoturbinski motor kome je potrebno gorivo za mlazne motore", rekao je Kirbi.
"Dakle, postoji određena vrsta goriva koja pokreće Abrams i moramo obezbediti da ono bude dostupno Ukrajincima", istakao je Kirbi. Džon Spenser, penzionisani major američke vojske rekao je za Newsweek da se slaže da je gorivo jedan od glavnih problema sa Abramsima.
"Jede gorivo"
"Snabdevanje gorivom biće prepreka za Ukrajinu. Motor M1 zapravo može da radi na različita goriva, ali sećam se da smo ih mi pokretali mlaznim gorivom", rekao je Spenser. Penzionisani major je dodao da čak i ako Ukrajina ima druge tenkove koji rade na dizel, i dalje bi mogli imati velikih problema.
"Gorivo je generalno problem u Ukrajini, čak i ako je samo dizel. Sećam se kada sam bio tamo u julu, bili su dugi redovi na pumpama, a ruski napadi na infrastrukturu su bili non-stop", istakao je Spenser.
Vilijam Reno, profesor i predsednik katedre za političke nauke na Univerzitetu Northwestern, rekao je za Newsweek da bi Abrams takođe mogao da koristi JP-8, vrstu kerozina koji obično koriste američka vojska i NATO. Stoga, pristup gorivu možda neće biti "nepremostiv". Međutim, Reno je dodao da je velika potrošnja Abramsa "kompromis za brže ubrzanje i veću 'krstareću' brzinu. Ali nema praznog hoda jer turbina vozila neprekidno radi nakon paljenja".
Dejvid Silbij, vanredni profesor istorije na Univerzitetu Kornel takođe je upozorio na veliki problem sa Abramsom.
"Glavna svar je da taj motor halapljivo guta gorivo", rekao je Silbij za Newsweek.
Silbij je primetio da se kilometraža na Abramsu procenjuje na između 1,5 i 3 galona po milji, naglašavajući da je merenje u "galonima po milji", a ne u poznatijim "miljama po galonu" koji se koristi za većinu vozila. "To znači da je Abramsu potreban ogroman logistički lanac da bi ga kontinuirano snabdevao gorivom. U ovome je gori od ostalih zapadnih tenkova, ali ipak ne toliko. Svi motori tenkova voze enormno teška vozila po neravnom terenu", upozorio je Silbij.
"Kralj bojnog polja"
Metju Ho, bivši kapetan američkih marinaca i zvaničnik Stejt departmenta, kaže da je Abrams, sa svojom vatrenom moći, brzinom i oklopom, "kralj bojnog polja". Ali taj kralj zahteva mnogo logističkog rada pored samog goriva.
"Teški su 70 tona. Postoji samo određena količina i određena vrsta opreme koja može da transportuje te stvari", rekao je Hoh i dodao da su ruski tenkovi lakši za oko 25 do 30 tona od Abramsa.
Pored značajne težine, Ho je primetio da će obuka ukrajinskog osoblja o održavanju i radu tenkova Abrams takođe biti dugotrajna. Takođe, postavlja se pitanje da li Ukrajina "ima mogućnost da isporuči gorivo u rezervoare koliko im je potrebno, plus sva druga vozila koja to zahtevaju".
Džon Spenser ostaje uveren da će Ukrajina, uz podršku svojih saveznika, prevazići sve takve prepreke.
"Ukrajina je od prvog dana iznenadila svet, ne samo borbenošću, već i inovativnošću u rešavanju problema", zaključio je penzionisani major američke vojske.
(MONDO)
Partizanova kriza traje, nova drama i šesti poraz u nizu: Ledej i Mirotić utišali punu Arenu
"Da završim Evroligu u 10. kolu? Hajde baš da vidimo!" Željko povisio ton, jedno pitanje ga iznerviralo
Srbija izbegla poraz i poslednje mesto: Protiv Danske igramo za četvrtfinale Lige nacija!
Ostoja Mijailović se oglasio o krizi u Partizanu: Ostaje nam da verujemo treneru i igračima
Partizan na dnu Evrolige, tužan pogled na tabelu: Crno-beli su u najgoroj formi, zakucani na začelje!