Hamid ga koristi već godinu dana i u međuvremenu je primetio i dobre i loše strane. Kaže da bez njega ne bi mogao da živi, ali i ukazuje na njegove najveće nedostatke.

Evo kakva su iskustva vozača Teslinih automobila sa auto-pilotom: Hamid otkriva i dobre i loše strane
"FSD je daleko, najnaprednija tehnologija vožnje koju sam ikada iskusio u bilo kom vozilu. Koristim ga svaki dan, u svakoj vožnji. Zašto? Zato što to značajno smanjuje moj posao u vožnji. Drži automobil u sredini u traci, održava odgovarajuću distancu za praćenje, zaustavlja se za crvena svetla i znak za zaustavljanje, skreće tamo gde treba da skrenem i obavlja 99% mojih zadataka vožnje", kaže Hamid, koji je svoje iskustvo sa automobilom "Tesla" automobilom podelio na svom Tviter profilu.

On je dodao da je vožnja sa FSD daleko bezbednija od vožnje bez njega. 

"On smanjuje "glupe" greške koje vozači prave i koje izazivaju nesreće. Greške poput ometanja i propuštanja činjenice da se svetlo pali crveno ili da je auto ispred vas naglo smanjio bezinu, ili ako vozilo naglo skrene iz vaše trake, ili da zaboravite na izlaz ili skretanje i pokušate da napravite herojski potez da ostanete na putu. FSD sa svim ovim stvarima rukuje ljubazno i verovatno će spasiti bezbroj nesreća."

Kako ističe, duge vožnje i putovanja postale su mu zadovoljstvo jer nije umoran od hiljadu zadataka mikro vožnje, kao što je držanje automobila u sredini u traci ili čak brige o tome kuda idete. Auto sve to radi za vas (a Navigacija na autopilotu takođe radi 95% ovoga za putovanja).

"Kada koristim FSD, nisam besan na putu, nikada ne ubrzavam bez dobrog razloga i generalno sam opušteniji vozač."

Negativne osobine FSD: Nesigurnost

Hamid je primetio tokom perioda od godinu dana, da "Tesla" model X, najnovije tehnologije ima i svoje negativne karakteristike. "Ponekad FSD ima šizofreniju, vidi stvari kojih nema, usporava bez razloga, neodlučan je da li da krene ili stane što izaziva ekstremne pokrete volana, lomi i gas. U većini ovih okolnosti to nije nesigurno, ali kao vozač sedi na vozačevom sedištu, to je prilično neprijatno, posebno ako imate putnike u vozilu."

Tesla automobil (5).png
Twitter/printscreen/@hamids 

Kako dodaje, postoje trenuci kada FSD napravi zaista ozbiljnu grešku, ali to se retko događa.

"Postoje trenuci kada FSD promaši crveno svetlo (super retko) i pokuša da krene kada bi trebalo da se zaustavi. Dešava se da udari u pauzu jer misli da bi automobil mogao da se ukrsti kada automobil očigledno to ne radi. U svim ovim slučajevima, super je lako preuzeti i ispraviti FSD-ovu grešku. Ne razmišljam ni dvaput...brzo preuzimam, ispravljam grešku i vraćam na FSD.

Negativna karakteristika koju je Hamid primetio dok je pokušavao da parkira svoj Tesla Model X je da nema mnogo pomoći od njega prilikom parkiranja.

Tesla automobil (3).png
Twitter/printscreen/@hamids 

"FSD je skoro beskoristan na parkingu. Iznenađujuće je loše, posebno od Elon Maska što je uveo funkciju "pozivanje" mnogo pre nego što je FSD javno objavljen. Rekao je da "baš kao i ljudi, AI takođe treba da nauči vožnju tako što će početi sa parkinga". A 5 godina kasnije, FSD nema pojma kako da vozi na parkingu."

Uprkos brojnim pohvalama koje određeno izdanje često dobija na Tviteru, moje lično iskustvo je bilo da bi novo izdanje zapravo moglo biti gore od prethodne verzije. Na primer, kada je moj FSD nadograđen sa 10.69 na 11.3, izgubio je sposobnost da ulazi i izlazi iz HOV traka na autoputu (živim u Skotsdejlu, AZ). Ovaj jednostavan gubitak funkcionalnosti (koji se vratio sa 11.4) je izazvao brojne propuštene izlaze i kašnjenja na ruti zbog mog prevelikog oslanjanja na FSD.

"FSD pravi neke neverovatno loše odluke koje su neobjašnjive, kao što su određene promene trake, ili priprema u poslednjoj sekundi da pokuša da skrene sa 3 trake dalje. Ove greške postaju sve gore i sve gore sa svakim izdanjem...pomešano je šta ćete dobiti sa ažuriranjem", ispričao je Hamid. 

Pravi iste greške na istim lokacijama

Uprkos svemu, on svoj automobil smatra tehnološkim čudom i ističe da bez njega više ne bi mogao da živi.
"FSD vašeg automobila nikada ne uči niti se poboljšava unosom korisnika (ne bez ažuriranja). Tako da će napraviti potpuno istu grešku na istoj lokaciji, svaki put. To može biti super dosadno. Uprkos nedostacima, FSD je tehnološko čudo bez kojeg ne bih voleo da živim. Ne vidim sebe da imam primarni automobil koji nema FSD mogućnosti na nivou Tesle u budućnosti. Čak su i osnovne karakteristike autopilota Tesle daleko superiornije od bilo kog drugog vozila koje sam iskusio.

Tesla automobil (2).jpg
Twitter/printscreen/@hamids 

"I uprkos onome što Ilon Mask kaže, stopa poboljšanja koju sam iskusio u protekloj godini neće ga dovesti na putanju da bude spreman bez rezervnog drajvera bilo kada u narednih godinu ili dve. Ali sa rezervnim drajverom, FSD je neverovatan, čini vožnju bezbednijom i toplo bih ga preporučio svima", naglasio je Amrikanac.

BONUS VIDEO:

Kurir teleivizija "AMERIKANCI KORISTILI SOVJETSKE RAKETNE MOTORE?!" Analititičari O KLJUČNOJ razliku između Kinžala i Patriota SLEDI KOSMIČKI RAT?

(MONDO)