• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NAJPOZNATIJI AUTOMOBILSKI GIGANT U NOKDAUNU - "DOŠLI SMO NA IVICU AMBISA"! Katastrofa na pomolu, gašenje je neminovno?!

Autor Uroš Matejić

Katastrofa više nije nezamisliva i nemački industrijalci osećaju veliku zabrinutost zbog neizvesne budućnosti Volkswagena.

 Volkswagen u velikom problemu Izvor: Profimedia

Budućnost kompanije Volksvagen je dovedena u pitanje. Na to je upozorio Tomas Šafer, novi direktor tog nemačkog auto-giganta zadužen za masovno tržište, tokom prezentacije koju je početkom jula održao svom menadžerskom timu. Razlozi za zabrinutost menadžmenta ovog nemačkog proizvođača automobila iz Volfsburga su pre svega visoki troškovi proizvodnje, stalni pad tražnje, rastuća konkurencija, ali i niz drugih faktora, navodi britanski nedeljnik Ekonomist.

"Došli smo na ivicu ambisa", upozorio je bez okolišanja Šafer. On je praktično ponovio upozorenje koje je još 2011. godine izrekao Stiven Elop, direktor finske Nokije, koji je nedugo nakon "preuzimanja kormila" u kompaniji rekao da se stanje u Nokiji, tada još uvek najvećem svetskom proizvođaču mobilnih telefona, može uporediti sa "platformom (za naftu) u plamenu". Poznato je da u slučaju Nokije upozorenje i poziv za buđenje nisu pomogli, jer je samo nekoliko godina kasnije ta kompanija zatvorena, a poslovi sa mobilnim telefonima prodati su Majkrosoftu, koji ga je ugasio.

Da li bi i nemački Folksvagen, moćna matična grupa koja poseduje devet drugih brendova, zaista mogao da doživi sličnu sudbinu i ukoliko je odgovor potvrdan šta bi to značilo za najveću evropsku ekonomiju? Neposredna implozija Folksvagenove proizvodne mašinerije izgleda malo verovatna jer je u 2022. godini, na osnovu ostvarenih prihoda, ova kompanija bila najveći proizvođač automobila na svetu.

Krajem jula je objavljeno da je u prvoj polovini 2023. godine prodaja porasla za 18 odsto, na 156 milijardi evra, dok su konkurentski BMW i Mercedes-Benc ostvarili skoro upola manje prihode. Ipak, kako navodi Ekonomist, katastrofa više nije nezamisliva i nemački industrijalci osećaju veliku zabrinutost zbog neizvesne budućnosti.

Na osnovu podataka Ifo instituta za ekonomska istraživanja pri Univeritetu u Minhenu, u julu je indeks poslovnog poverenja u padu, već treći mesec u kontinuitetu. Uticajni nemački poslovni krugovi na Šeferovu listu razloga za zabrinutost dodaju i druge faktore, od birokratije do delikatne geopolitičke situacije i trgovine sa Kinom.

Proizvođači automobila su više izloženi ovim izazovima od većine drugih industrija jer moraju da se uhvate u koštac sa nekoliko globalnih transformacija odjednom: moraju da elektrifikuju svoja vozila i nauče da razvijaju savremene softvere. Insajderi iz auto-industrije priznaju da će neke fabrike automobila morati da se smanje ili čak da budu zatvorene, a ista sudbina čeka i mnoge dobavljače, posebno one koji prave delove za motore sa unutrašnjim sagorevanjem i menjače kojih nema u električnim vozilima.

Nemačka automobilska industrija takođe mora da se pozabavi sve prisutnijim problemima koje nameće kineska ekonomija. Nakon što su tokom poslednjih decenija i tri velike nemačke automobilske kompanije mogle da ostvaruju koristi od brzog ekonomskog rasta azijskog giganta i u drugoj polovini 2022. godine u Kini ostvarile oko 40 odsto svojih prihoda, sada osećaju negativne posledice velikog finansijskog preokreta.

Folksvagen je upravo smanjio prognozu svojih globalnih isporuka uglavnom zbog usporavanja prodaje u Kini, a složena geopolitička situacija bi mogla dodatno da pogorša situaciju. Kineski konkurenti su počeli da šire svoje poslovanje u inostranstvu, posebno u Evropi, a prošle godine Kina je prvi put izvezla više automobila od Nemačke: oko 3 miliona nasuprot nemačkom izvozu od 2,6 miliona vozila.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

05:04
SMAKNU TI KOLA DOK TREPNEŠ! PAZITE SE - OVO su mesta na kojima najčešće VREBAJU KRADLJIVCI automobila (KURIR TELEVIZIJA)
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 54

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

komandantt 1001

Šta je Nemci ? Postali ste američke "pudlice" koja vam uništava privredu, očigledno ne želeći da ste prvi u EU ....i glavno je da ste se zakačili sa Rusijom od koje ste dobivali jeftine energente, dok sada 3x više plaćate gazdi preko "bare"za te energente...do sada ste ugasili više od 1000 što većih što manjih preduzeća....gase vam se i robne kuće, sada "folcike" sutra "merđe" i nikako da savladate put od g*zice do glave !

Mrcela

Mislim da je problem kvalitet. Nemacki automobili su u poslednjih 20 godina mnogo, ali mnogo izgubili na kvalitetu. Sve je postalo lazno, lazni auspuh, lazni zvuk motora, lazna emisija stetnih gasova, ma sve je lazno i mnogo je plastike. A, mnogo plastike ljudi mogu da kupe i za manji novac - Francuska vozila. Ono sto je kvalitet i sto vredi, to je i na velikoj ceni (Toyota, Honda). Volkswagen (i Audi) je samo kod nas na nekom glasu, a u svetu je to teska krsina i jako se slabo prodaje. Poslednjih meseci bas dosta sam vozio Audi A3 i A4, tvrdim da je identicno kao da vozim Golf 4. - E, to ljudi nece da placaju!

Mmm

@Mrcela U svetu se slabo prodaju jer nisu za svaciji dzep, a mene zanima koji kalibar lajsne treba da budes pa da ljude ubedjujes da je Tojata bolja od Audija ili BMWa, i pri tome pricas kako se u svetu ne cene, a svi bogati u svetu voze Mercedes, Audi ili BMW. Ne videh kod fudbalera na primer ni jednu Tojotu, sve auta od pobrojanog trojca, plus Porse, Bigati, Ferari, Lambo... E da i mala trivija sasvim slucajno pratim na instagramu Japanca Kagawu nekadasnjeg fudbalera, zamisli vozi Audi R8...

special image