• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BP troši više na reklamu nego na pomoć

Naftna kompanija BP saopštila je danas da je od izlivanja nafte u Meksički zaliv potrošila 93 miliona dolara na reklamu, a da je za pomoć ugroženim saveznim državama dala 89,5 miliona dolara.

Predstavnici te kompanije su pred Odborom za energiju i trgovinu Predstavničkog doma američkog Kongresa rekli da je novac za reklamu utrošen kako bi stanovništvo u priobalju bilo informisano o događajima vezanim za izlivanje nafte i kako bi se obezbedila transparentnost.

U periodu od 20. aprila, kada je nakon eksplozije na platformi BP-a nafta iscurila u Meksički zaliv, do jula ove godine na reklame je potrošeno tri puta više novca nego u istom periodu prošle godine.

Taj novac je bio namenjen uglavnom reklamama na televiziji i u novinama i časopisima, a manji deo oglašavanju na Internetu.

Članica Predstavničkog doma Keti Kastor, koja je tražila izveštaj o troškovima BP-a, rekla je da je razočarana zbog toga što je kompanija potrošila više na "poboljšanje korporativnog imidža" nego na pomoć saveznim državama na obalama Meksičkog zaliva da se oporave od eksplozije i izlivanja nafte.

Kompanija BP saopštila je da je dala 89,5 miliona dolara za četiri priobalne države - Floridu, Alabamu, Misisipi i Luizijanu, za promociju turizma.

"Deluje kao da BP preteruje" sa reklamama, koje su uglavnom usmerene na savezne države direktno pogođene izlivanjem nafte, rekla je Keti Kastor.

"Ljudi su zbog toga zaista ljuti. Svakodnevno gledate reklame na celoj strani u svim novinama i reklame na televiziji. To ljude stvarno iritira", rekla je Keti Kastor.

Predstavnik BP rekao je da je na oglašavanje potrošen relativno mali deo od oko 6,1 milijardu dolara koliko je ta kompanija do sada utrošila na ublažavanje posledica izlivanja nafte.

U Meksički zaliv je nakon eksplozije na platformi BP izliveno 780 miliona litara nafte.

Kompanija je danas saopštila da je postigla sporazume o prodaji svojih udela u malezijskim firmama koje proizvode etilen i polietilen malezijskoj državnoj naftnoj kompaniji "Petronas" za 363 miliona dolara (285 miliona evra).

U pitanju su udeli BP od 15 odsto u kompaniji "Etilen Malezija" (EMSB) i od 60 odsto u firmi "Polietilen Malezija" (PEMSB).

Očekuje se da će sporazumi biti kompletirani do kraja godine, prenele su agencije.

BP prodaje aktive radi pokrivanja sadašnjih i potencijalnih troškova koje izaziva izlivanje nafte u Meksičkom zalivu.

BP planira da u sledećih 18 meseci proda imovinu vrednu do 30 milijardi dolara.

Grupacija je početkom avgusta dogovorila prodaju svojih poslova u Kolumbiji za 1,9 milijardi dolara (1,4 milijarde evra).

Tržišna kapitalizacija te britanske naftne kompanije je posle havarije u Meksičkom zalivu u aprilu ove godine potonula približno 40 odsto. BP je krajem jula objavio neto gubitak u drugom kvartalu od 17 milijardi dolara.

(agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image