Jedan bivši pilot "WizzAir" kompanije je optužio kompaniju da zbog veće zarade tera pilote da rade do krajnjih granica, dok više ne mogu da stoje na nogama, piše "Dejli Mejl". On je naveo da čelnike kompanije ne zanima bezbednost putnika i posade, već isključivo profit na osnovu takvih poteza.
Maksimalno vreme letenja za svakog pilota na godišnjem nivou ne bi trebalo da iznosi više od 900 časova letenja, ali ovaj pilot tvrdi da "WizzAir" primorava svoje zaposlene pilote da lete mnogo više časova od toga. Redakciji "Dejli Mejl-a" su se javili i neki piloti koji sada rade u toj kompaniji i naveli su da ih uprava ohrabruje da rade više kako bi povećali svoju mesečnu zaradu.
Jedan od pilota koji je anonimno pristao da govori za medije je rekao da su ovi potezi kompanije doveli do masovnog "egzodusa" pilota u druge avio-kompanije. Drugi pilot koji je ovog leta dao otkaz je ispričao da je bio toliko umoran da je tražio tri slobodna dana jer nije verovao samom sebi da može da upravlja avionom zbog umora. "Smatram da ne mogu bezbedno da izvršim let zbog umora", rekao je letos ovaj pilot svojim nadležnima u kompaniji "WizzAir".
Ovaj pilot je bio na aerodromu u Lutonu i leteo je avionom "Airbus A321s" koji može da preveze 220 putnika. Lutonski aerodrom je jedan od najprometnijih za "WizzAir". "Avio-kompanije mnogo toga drže u tajnosti. WizzAir je low cost kompanija. Ako letite njima, dobijete ono što ste platili. Na zakonit način maksimalno koriste svoje kapacitete da izvuku najviše iz svojih zaposlenih. Većina pilota je letela prekovremeno jer se to zaista dobro plaća. Bilo je opcija da se leti čak i na slobodan dan. Najviše problema je bilo prošle godine u situacijama kada izađe raspored rada, a onda vidite da letite sutradan sa minimalnim vremenom za odmor a to je 12 sati. To vas stavlja u položaj da ste jako umorni", naveo je on.
Otkrio je takođe da neke njegove kolege lete iako su jako umorne. U kalendarskoj godini, maksimalno dozvoljeno vreme letenja za pilota komercijalnog aviona iznosi 900 časova. Ovo na prvu loptu ne zvuči mnogo, ali se to vreme odnosi samo na vreme koje pilot provede u vazduhu, iako on ima i brojna druga zaduženja koja iziskuju snagu i energiju.
Njihovi ostali radni sati su regulisani i odnose se na zaduženja pre i posle leta kada pilot ima određene zadatke. Civilna avijacijska asocijacija (CAA - Civil Aviation Authority) se oglasila saopštenjem na svom sajtu.
"Ulažu se maksimalni napori da se postavi ograničenje rade, ali piloti sami imaju dužnost da procene kada nisu dovoljno spremni za let", stoji u njihovom saopštenju.
Jedan pilot koji trenutno radi za "WizzAir" je naveo da je prošle godine zaradio 28.000 funti kao osnovnu zaradu. Rekao je da menadžer kompanije, gospodin Varadi, se ponaša kao "diktator" jer nijedna odluka ne može da prođe bez njega, a što se tiče prekovremenog rada, pa čak i za slobodne dane, otkrio je da je zaradio na tome čak 68.000 funti!
BONUS VIDEO:
(MONDO)
Zvezda pokazala Evropi da joj je mesto u plej-ofu: Kad imaš igrača koji može sve, pobede se i najbolji!
Šta čeka Zvezdu i Partizan u Evroligi? Jedan grad može da bude prekretnica sezone, tamo "večiti" idu prvo!
Stručnjak za energetiku o sankcijama NIS-u: Cene goriva bi otišle u nebesa i došlo bi do nestašice
Partizanovog igrača čeka duža pauza: Mijailović otkrio detalje o povredi košarkaša!
Željko učio igrače kako da promaše slobodno bacanje: Uzeo loptu, šutnuo i okrenuo se ka Amerikancu (video)