• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

JEZIVA ISPOVEST PILOTA: NE VIDIM NA OČI, A TERAJU ME DA LETIM! "Trpimo TEROR, samo ti jave da sutra imaš let!"

Autor Aleksandar Blagić

Bivši pilot "WizzAir" kompanije optužio je menadžment da tera pilote da rade dok više ne mogu da stoje na nogama, a sve zarad profita.

 GetOriginalImageById.jpg Izvor: MONDO/Mirjana Šegan

Jedan bivši pilot "WizzAir" kompanije je optužio kompaniju da zbog veće zarade tera pilote da rade do krajnjih granica, dok više ne mogu da stoje na nogama, piše "Dejli Mejl". On je naveo da čelnike kompanije ne zanima bezbednost putnika i posade, već isključivo profit na osnovu takvih poteza.

Maksimalno vreme letenja za svakog pilota na godišnjem nivou ne bi trebalo da iznosi više od 900 časova letenja, ali ovaj pilot tvrdi da "WizzAir" primorava svoje zaposlene pilote da lete mnogo više časova od toga. Redakciji "Dejli Mejl-a" su se javili i neki piloti koji sada rade u toj kompaniji i naveli su da ih uprava ohrabruje da rade više kako bi povećali svoju mesečnu zaradu.

Jedan od pilota koji je anonimno pristao da govori za medije je rekao da su ovi potezi kompanije doveli do masovnog "egzodusa" pilota u druge avio-kompanije. Drugi pilot koji je ovog leta dao otkaz je ispričao da je bio toliko umoran da je tražio tri slobodna dana jer nije verovao samom sebi da može da upravlja avionom zbog umora. "Smatram da ne mogu bezbedno da izvršim let zbog umora", rekao je letos ovaj pilot svojim nadležnima u kompaniji "WizzAir".

Ovaj pilot je bio na aerodromu u Lutonu i leteo je avionom "Airbus A321s" koji može da preveze 220 putnika. Lutonski aerodrom je jedan od najprometnijih za "WizzAir". "Avio-kompanije mnogo toga drže u tajnosti. WizzAir je low cost kompanija. Ako letite njima, dobijete ono što ste platili. Na zakonit način maksimalno koriste svoje kapacitete da izvuku najviše iz svojih zaposlenih. Većina pilota je letela prekovremeno jer se to zaista dobro plaća. Bilo je opcija da se leti čak i na slobodan dan. Najviše problema je bilo prošle godine u situacijama kada izađe raspored rada, a onda vidite da letite sutradan sa minimalnim vremenom za odmor a to je 12 sati. To vas stavlja u položaj da ste jako umorni", naveo je on.

Otkrio je takođe da neke njegove kolege lete iako su jako umorne. U kalendarskoj godini, maksimalno dozvoljeno vreme letenja za pilota komercijalnog aviona iznosi 900 časova. Ovo na prvu loptu ne zvuči mnogo, ali se to vreme odnosi samo na vreme koje pilot provede u vazduhu, iako on ima i brojna druga zaduženja koja iziskuju snagu i energiju.

Njihovi ostali radni sati su regulisani i odnose se na zaduženja pre i posle leta kada pilot ima određene zadatke. Civilna avijacijska asocijacija (CAA - Civil Aviation Authority) se oglasila saopštenjem na svom sajtu.

"Ulažu se maksimalni napori da se postavi ograničenje rade, ali piloti sami imaju dužnost da procene kada nisu dovoljno spremni za let", stoji u njihovom saopštenju.

Jedan pilot koji trenutno radi za "WizzAir" je naveo da je prošle godine zaradio 28.000 funti kao osnovnu zaradu. Rekao je da menadžer kompanije, gospodin Varadi, se ponaša kao "diktator" jer nijedna odluka ne može da prođe bez njega, a što se tiče prekovremenog rada, pa čak i za slobodne dane, otkrio je da je zaradio na tome čak 68.000 funti!

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:07
Vojni avioni lete iznad Skupstine
Izvor: MONDO/Stefan Stojanović
Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

ping pong

Niko nista ne moze da te natera da radis ako neces ili ne mozes osim JEDNE STVARI. A, to je preveliki kredit ili previse kredita koje si uzeo. Kompanije "targetiraju takve". O tome najbolje mogu da vam posvedoce nase kamiondzije iz Amerike.

special image