• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dispečeri prespavali polazak voza

Bugarska železnica hitro je rešila slučaj sudara međunarodnog i svog službenog voza i zbog propusta u radu smenjen je jedan direktor i tri dispečera.

Dispečeri na železničkoj stanici u Dragomanu Georgi Hristov i Cvetan Penčev su prespavali polazak službenog voza, zbog čega je međunarodni voz Beograd-Sofija u ponedeljak udario direktno u službeni voz bugarskih železnica.

Prema sofijskom dnevniku “Monitor” to je jedna od osnovnih verzija istrage u vezi železničke nesreće, u kojoj je povređeno 26 putnika, od kojih su petoro građani Srbije.

Odmah su otpuštena dva dežurna službenika na železničkoj stanici u Dragomanu i otpravnica vozova na stanici u Dragoilu a
potom je cenu nesreće platio i izvršni direktor bugarske Izvršne agencije „Železnička administracija“ Simeon Ananiev.

Direktor je smenjen zbog "propusta u radu" koje su u vezi sa osnovnim funkcijama opisanim u pravilniku rada Izvršne agencije - kontrola i koordinacija železničkog saobraćaja, navodi se u odluci koju je potpisao ministar transporta Aleksandar Cvetkov.

Od 26 povređenenih na daljem lečenju zadržano je samo šest putnika. Na sofijskom kliničkom centru „Pirogov“ nalaze se i dva građanina Srbije koji se oporavljaju od čeonog sudara vozova, koji se je dogodio u ponedeljak desetak kilometara od granice sa Srbijom.

Prema prikupljenim podacima dispečeri su propustili da obaveste jedan drugoga da su na četvrtom koloseku zaustavljene dve lokomotive - jedna dizel, druga elektro sa jednim vagonom, koji prevozi pedesetak radnika Bugarske državne železnice (BDŽ).

Najverovanije je, da je dizel lokomotiva krenula bez odobrenog signala na semaforu, ili da je takav signal dobijen od dežurnog dispečera. Upravo ovaj detalj pokušava da razjasni istraga, piše sofijski dnevnik.

Pitanje je, da li se radi o ličnoj odluci mašinovođe, ili je, ipak dat pogrešan signal.

Specijalna traka u lokomotivi, koja je slična avionskoj crnoj kutiji pokazaće tačno vreme kretanja svake lokomotive, a time se bavi Krizni štab BDŽ.

Kada je dizel lokomotiva srigla na stanicu u Dragoilu, otpravnica vozova Slavka Ivanova nije se uverila lično da se radi o službenom vozu, kome je dozvolila da se zaustavi na drugom koloseku.

Istovremeno ona je dala i zeleno svetlo međunarodnom vozu, koji je dolazio sa granice. U tom trenutku istim kolosekom polazi i službeni voz sa radnicima bugarske železnice.

Upravo taj neusaglašeni polazak dovodi do fatalnog sudara dva voza između stanica u Dragoilu i Dragomanu.

Da nešto nije u redu prva je posumljala upravo Slavka Ivanova i telefonom pitala svoje kolege zašto je umesto službenog voza poslata dizel lokomotiva.

Kada je shvatila da je to bio službeni voz ona zove mobilnim telefonom prvo mašinovođu putničkog, a zatim obaveštava i mašinovođu službenog voza.

Obojica mašinovođa su odmah napustili lokomotive.

Bugarski ministar unutrašnjih poslova Cvetan Cvetanov zatražio je do petka odgovor o uzrocima incidenta.

Ministar transporta Aleksandar Cvetkov zbog ove železničke nesreće već je otpustio tri otpravnika poslova - dva u Dragomanu i dispečerku u Dragoilu, kao i izvršnog direktora Izvršne agencije “Železnička infrastruktura” Simeona Ananieva.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image