NAUČNICI OTKRILI SIGNAL IZVAN NAŠE GALAKSIJE: Teleskop NASA-e skenirao nebo, pa zabeležio "neočekivanu" aktivnost

Autor Nevena Davidović

Signal je primećen dok su istraživali funkciju gama zraka koja se odnosi na kosmičko pozadinsko zračenje.

Snimak Zemlje iz svemira Izvor: SmartLife / NASA

Naučnici NASA-e pronašli su neočekivan i neobjašnjiv signal izvan naše galaksije. Kako kažu, signal je zabeležio svemirski teleskop "Fermi" dok je bio u potrazi za nečim drugim. Signal je primećen dok su istraživali funkciju gama zraka koja se odnosi na kosmičko pozadinsko zračenje (CMB) odnosno zračenje koje je preostalo od početka univerzuma, piše The Independent.

Naučnici su želeli da vide da li se dipolna struktura može videti u gama zracima (dipol je par jednakih ali suprotnih naboja razmaknutih na neko rastojanje). To su uradili koristeći NASA-in svemirski teleskop koji skenira celo nebo tokom dana. Oni su uočili takvu dipolnu strukturu, ali ona je dolazila sa drugog mesta, daleko od mesta gde se nalazi kosmičko pozadinsko zračenje.

Novootkriveni dipol dolazi iz istog pravca kao onaj koji se nalazi u kosmičkim zracima ultravisoke energije. Oba imaju slične veličine. Naučnici smatraju da su ova dva fenomena verovatno povezana. Veruje se da dolaze iz istih izvora, s obzirom na njihovu sličnu strukturu, ali istračivači NASA-e veruju da će kasnije uvtrditi iz kog izvora signal potiče.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:56
KINEZI UZGAJAJU POVRĆE U SVEMIRU I ZALIVAJU GA U SUPROTNOM SMERU?! Neobičan "NAOPAKI" vrt u svemirskoj letelelici Šednžu - 17!
Izvor: Kurir teleivizija

(MONDO/N.D.)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Predrag Popovic

To se sa njima zezaju Rusi, Kinezi ili Indijci

Батке

Ма живота има сигурно.Ал ови што примају паре да лупетају,,кобајаги научници'' откривају нешто за сад недостижно...

Mrčela

Jadni vanzemaljci. Uvek se pojavljuju kada treba da se skrene pažnja sa nečega.