Vazduhoplovnim snagama Ukrajine nedostaje najbolja municija, uključujući protivvazdušne rakete američke proizvodnje Patriot sa dometom od 150 kilometara. Međutim, Ukrajinci retko bacaju projektil. Kada ga ispale, uglavnom ne maše. Upravo zbog toga je ukrajinska vojska, čak i dok je molila i pregovarala za još municije, za samo tri dana oborila čak šest ruskih borbenih aviona. Ovo je stopa gubitaka koju rusko vazduhoplovstvo ne može dugo da trpi.

"Ruski avioni i dalje padaju", pohvalilo se u ponedeljak ukrajinsko Ministarstvo odbrane. Oni tvrde da su među oborenim avionima četiri Suhoj Su-34 i dva borbena aviona Suhoj Su-35. Su-34 je najbolji supersonični jurišnik ruskog vazduhoplovstva. U poslednje vreme uglavnom lete u misijama podrške - brzo lete na liniju fronta i bacaju precizne KAB klizne bombe sa udaljenosti od 40 kilometara, a za njima i avioni Su-35, prenosi Forbs.

U subotu oboreni prvi avioni

Ukrajinci su u subotu oborili prva tri aviona, 90 kilometara istočno od Avdijevke, dok su se avioni, kako se izveštava, spremali da bombarduju ukrajinske trupe koje su se povlačile iz ruševina grada. Ukrajinska vojska tvrdi da je oborila četiri Suhoja u nedelju, a još dva u ponedeljak, iznad Azovskog mora na jugu.

Moguće je, možda čak i verovatno, da su sistemi Patriot odgovorni za svih šest pada. Vazduhoplovstvo Ukrajine poslalo je po jedan sistem u Kijev, a po jedan na jug i sever. Rusko vazduhoplovstvo neće uskoro ostati bez aviona Suhoj. Za dve godine žestokih borbi, podaci Oriksa pokazuju da su Rusi izgubili 25 od ukupno 150 aviona Su-34 i šest od ukupno 120 Su-35.

Od početka rata Rusija izgubila 95 aviona

Međutim, ova stopa gubitaka od šest aviona za samo tri dana nije održiva, naravno pod uslovom da se nastavi. Rusko vazduhoplovstvo je od februara 2022. izgubilo 95 aviona. To je četiri mesečno. Prošle nedelje, stopa gubitaka aviona porasla je na šokantnih 60 mesečno.

Su-35.jpg
Youtube/Printscreen/Телеканал Звезда/ 

Za vazduhoplovstvo sa samo hiljadu brzih letelica, gubici od 60 mesečno bili bi katastrofalni. Bilo bi još gore izgubiti iskusnu posadu tim tempom, prema nedavnom izveštaju londonskog instituta RUSI. Ruske vazdušne operacije "ograničene su dostupnošću pilota sa dovoljno iskustva za obavljanje ključnih misija", napisali su analitičari Instituta RUSI Džek Votling i Nik Rejnolds. Međutim, malo je verovatno da će ukrajinsko vazduhoplovstvo moći da nastavi da obara ruske letelice brzinom od približno dva dnevno.

Četiri meseca nakon što su proruski republikanci u američkom Kongresu počeli da blokiraju američku pomoć Ukrajini, ukrajinske zalihe Patriota su "počele da padaju na kritične nivoe", kaže Anton Keraščenko, bivši savetnik ukrajinskog Ministarstva unutrašnjih poslova.

Takođe, Ukrajinci ne mogu sve svoje Patriote posvetiti isključivo uništavanju aviona Suhoj. Oni računaju da će ovi sistemi presresti ruske balističke rakete čiji su ciljevi Kijev, Harkov i Odesa. Ovaj "masakr" aviona Suhoj trebalo bi da oslabi u narednim danima, pošto nedostatak raketa opterećuje kapacitet Ukrajine, mada možda ne i sposobnost, da obori najbolje ruske avione.

BONUS VIDEO:

Kurir televizija "BILA JE ZABRANA TOČENJA GORIVA ZBOG LETNJIH KIŠA!" Stručnjak analizirao problem Er Srbije: Najveći problem su OVI radnici?

(MONDO/U. M.)