Nemac Lase Stoli (17) živi u vozovima od avgusta 2022. godine, napustio je udoban život svoje porodične kuće radi minimalističkog života na šinama. Za manje od dve godine proputovao je 650.000 kilometara širom Nemačke, što je više od 15 putovanja oko sveta."Mogućnost da svaki dan odlučim gde želim da idem je jednostavno čudesno, to je sloboda", rekao je Stoli za AFP u kafiću na stanici u Frankfurtu.

Putuje sa rancem od 30 litara i ne treba mu mnogo za život. Najveći trošak od 5.888 evra bila je karta za prvi razred nemačkih železnica koju je dobio na popustu. Zahvaljujući ovoj pretplati ima pristup salonima prve klase na stanicama gde može besplatno da jede i pere odeću u lavaboima, koju potom suši u vozu noću. U tim se salonima i sam perea. Tušira se na bazenu u blizini stanice.

Navikao je da spava na sedištima prve klase, koja su mu postala toliko udobna da teško može da zaspi u normalnom krevetu. Po završetku škole, našao je honorarni posao kao slobodni programer za mali startap koji mu omogućava da radi u vozu.

"Nedostaje mi ljuljanje voza. Volim što mogu jednostavno da pogledam kroz prozor, da gledam kako pejzaž brzo prolazi… i da istražujem svaki kutak Nemačke", rekao je.

Međutim, ništa nije ukazivalo na to da bi mogao da živi takvim nomadskim životom. Dok je bio dete železnice ga nisu zanimale, nikada nije imao električni voz i samo je dva puta putovao brzim vozom pre nego što je odlučio da trajno živi na šinama. Po završetku srednje škole planirao je da odradi praksu za programera. To nije uspelo, ali je onda slučajno naišao na dokumentarac o čoveku koji je živeo u vozovima.

"Pomislio sam da bih i ja mogao", rekao je. U početku su roditelji pokušali da ga odvrate od toga. Ali shvativši da je odlučio da to uradi po svaku cenu, konačno su odlučili da ga podrže.

U početku mu nije bilo lako. Teško mu je bilo da spava u vozu i često se vraćao roditeljima. U međuvremenu se navikao. Čak je pronašao devojku u salonu prve klase stanice u Kelnu. Život na nemačkim železnicama, koje se često kritikuju da su u lošem stanju zbog godina nedovoljnog ulaganja, nije uvek jednostavan. "Kašnjenja i drugi problemi su svakodnevni", rekao je on.

Dojče ban nije želeo da komentariše neobičnog putnika. Tokom dobrog dela 2023. i početkom 2024. godine, radnici železnice su često štrajkovali za bolje plate i uslove rada. Zbog toga je morao da spava na aerodromima. Ali nije se umorio. Na pitanje koliko još namerava da živi ovako, odgovorio je: "Možda godinu, možda pet: Za sada se dobro zabavljam i svaki dan otkrivam nove stvari".

BONUS VIDEO:

TRAGEDIJA U ČEŠKOJ: Četvoro mrtvih u sudaru putničkog i teretnog voza Reuters

(Mondo/U. M.)