I kompanije koje posluju u celom svetu poput "Najkija" i lokalni lanci brze hrane "Jonge" računaju na mušterije koje žele da kupe proizvode pod povoljnim uslovima - sa popustom.

Kampanja "Mercedes-benca", koja je trebalo da traje tri nedelje završila se samo za jedan dan tako što je za manje od četiri sata rasprodato više od 200 automobila sa popustom od 20 procenata.

Amerikanci već godinama sakupljaju kupone da bi u radnjama kupili za manje para proizvode na akciji, dok je u Kini ovo novi fenomen kome su okrenuti uglavnom mladi ljudi.

Potrošačke navike oko 350 miliona Kineza starih između 18 i 35 godina su od ključnog značaja za oporavak od recesije koja je zahvatila ceo svet i veliki podsticaj na putu kineskog razvoja da postane najvećce svetsko tržište ispred SAD, što bi, prema, procenama stručnjaka, moglo da se dogodi 2020. godine.

Kupone dele svi, kiosci brze hrane, tržni centri, supermarketi i gotovo svi proizvođači poznatih svetskih brendova.

"Ajbol Kina" štampa 170.000 kupona svakoga dana za restorane, rent-a-kar preduzeća, samoposluge i mnoge druge.

Najveći kineski sajt za onlajnkupovinu Taobao.com ima više od 150 miliona registrovanih korisnika. On povezuje kupce i prodavce i nudi sve - od automobila do časova engleskog jezika sa popustom.

Nuomi.com postao je u junu poznat preko noći zbog ponude paketa vrednog 25 dolara koji sadrži dve karte za bioskop, dva soka, sladoled i kokice za samo šest dolara.

Prodali su oko 150.000 paketa i zaradili oko 900.000 dolara za 24 časa.

Pojedini sajtovi koji promovišu nove proizvode nude programe poznate pod nazivom "zgrabite".

Igrači moraju da pobede u nekoj onlajn igrici i kliknu na dugme za promocije u određeno vreme kako bi dobili nagradu, a nagrade su od mobilnih telefona do odeće.

Za razliku od žena koje uzimaju sve što se nudi, muškarci su izbirljiviji i jure samo za vrednijim stvarima.

(Tanjug)