Slušaj vest

Na mostu Braila, koji se često naziva i Zlatna kapija Rumunije, brojni delovi će morati da budu rekonstruisani samo godinu dana nakon njegovog otvaranja. Most, čija je izgradnja koštala 500 miliona evra, renoviran je nekoliko puta, a poslednja rekonstrukcija će biti nalivanje novog sloja asfalta jer je kolovoz zbog vrućine postao neravan, piše Klix.ba.

Problemi su počeli da se javljaju u junu prošle godine, a rumunski portal Digi24 piše da je utvrđeno da neki šrafovi nisu dobro zategnuti, zbog čega se pojavila voda u čeličnim blokovima. Navode da je potrebno most preurediti i hidroizolovati kako se ovakvi problemi ne bi ponavljali.

Sa ukupnom dužinom od 1.975 metara, most Braila je najduži most u Rumuniji i treći po dužini viseći most u Evropi. Preliminarne procene su pokazale da će kroz njega dnevno prolaziti 5.000 automobila.

"Most je projektovan za životni vek od 120 godina i imaće centar za nadzor i kontrolu koji će trajno snimati stanje mosta. Na važnim tačkama mosta postavljeno je više od 50 senzora. Da bi se obezbedila izdržljivost i visoka zaštita od korozije, vazduh na mostu će biti isušen, a relativna vlažnost vazduha će se održavati ispod 40 odsto", objasnio je prošlog jula rumunski ministar saobraćaja Jonel Skriosteanu.

Za izgradnju ovog mosta utrošeno je 52.360 tona čelika i 297.000 tona betona. Nalazi se između grada Braila na istoku Rumunije i okruga Tulčea, koji se nalazi na obali Crnog mora.

BONUS VIDEO:

MONDO Most na Vrbasu nakon rekonstrukcije

 (Jutarnji list/MONDO/J.D.)