Slušaj vest

Stiven Edvards, bivši kapetan superjahte "Bayesian", koja je potonula kod obala Sicilije, izneo je svoje hipoteze za koje smatra da su verovatne i da objašnjavaju kako je došlo do potonuća.

Neki od stručnjaka su se oglasili nakon potonuća, a Stiven je predočio mogućnost da jahta poplavi i potone ukoliko je "nagib veći od 45 stepeni".

"Na jedrenjaku bi nagib od 45 stepeni tokom normalnog radnog stanja prouzrokovao poplavu", objasnio je stručnjak, inače bivši kapetan superjahte "Bayesian", Stiven Edvards.

On je naglasio da su vremenske prilike potencijalno "gurnule" brod van njegovih operativnih granica.

"Nemam želju da doprinesem spekulacijama i netačnim tvrdnjama, niti da sugerišem šta se dogodilo, to znaju oni koji su bili na brodu. Ali, mogu da rasvetlim sve što je vezano za karaketristike broda i neke od njegovih ograničenja", rekao je bivši kapetan i dodao:

"Plovilo je bilo zdravo i sposobno za plovidbu, dobro održavano, ali taj nagib od 45 stepeni tokom normalnog operativnog statusa mogao je dovesti do poplave i tragičnog događaja ako se poplava ne bi iskontrolisala. Što se tiče otvora na trupu - 'Bayesian' je imao samo jedna školjkasta vrata, na levoj strani na krmi. Pošto su bila veoma blizu vodene linije, retko su korišćena. To je značilo da se mogu otvoriti samo u mirnim uslovima, sigurno nisu bila otvorena noću.

Samo jedan otvor se nalazio daleko od središnje linije i mogao je biti podložan poplavama pod nižim uglovima nagiba. On služi za pristup palubi u lazaretu prema krmi. Međutim, pošto se nalazi na levoj strani krmene palube, malo je verovatno da će biti početni faktor u ovom scenariju pošto znamo da je brod bio oboren na desni bok, i kao takav ovaj otvor, čak i ako se otvori, bio bi kasnije potopljen."

Takođe, dodao je i da superjahta nije imala prozore koji se otvaraju i da su svi bili napravljeni od laminiranog morskog stakla zalepljenog za trup i nadgradnju. Ostali prozori, koji su se otvarali, bili su na središnjem delu jahte. On je na kraju zaključio da "vremenski uslovi, koji su možda stvorili ekstremne okolnosti, potencijalno su ostavili malo vremena za reagovanje i adekvatnu pripremu za spasavanje putnika".

"Istražitelji će morati da utvrde zašto je brod odveden van svojih operativnih granica", zaključjuje Stiven Edvards.

Podsetimo, kapetan jahte "Bayesijan" britanskog tehnološkog tajkuna Majka Linča, koja je 19. avgusta potonula u blizini Palerma, Džejms Katfild, izjasnio se da prihvata odgovornost, ali ne i krivicu i odbio da odgovara na pitanja tužilaca. Katfild je, kako je prenela agencija Ansa, odbio da odgovara na pitanja tužilaca jer je, kako je objasnio njegov advokat, iscrpljen i zato što njegov tim nije imao dovoljno vremena da pripremi odbranu u slučaju da bude optužen zbog sumnje na višestruko ubistvo iz nehata i izazivanje brodoloma u kojem su poginuli Majk Linč, njegova osamnaestogodišnja ćerka Hana i još pet osoba.

BONUS VIDEO: 

Kurir/Petar Aleksić Teška saobraćajna nesreća kod Lazarevca

(Telegraf/MONDO/Ivana Vlajković)