Slušaj vest

Predsednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Tramp saopštio je danas da uvodi carinu od 25 odsto na sve automobile koji ulaze u Sjedinjene Američke Države, piše "NBC News". Američki predsednik očekuje da će automobilske kompanije preseliti proizvodnju u SAD, da će graditi nove pogone ili da šire postojeće.

On je oštro kritikovao firme koje su poslednjih decenija otvarale proizvodne pogone u Kanadi i Meksiku. Tvrdi da su svi takvi potezi ozbiljno naštetili svim američkim radnicima.

"Ako pravite svoj automobil u Sjedinjenih Američkim Državama, nema carine", objasnio je svoj stav Tramp.

Meksiko najviše uvozi automobile u SAD. Nakon Meksika slede Japan, Južna Koreja, Evropska unija i Kanada.

Nijedan automobil koji se vozi u Sjedinjenim Državama nije u potpunosti napravljen od delova koji su tu proizvedeni, već većina vozila sadrži delove iz, uglavnom Kanade.

Tramp je, da podsetimo, već komentarisao auto-industriju. Kritikovao je manjak američkih automobila na tlu Evrope.

"Zašto Evropljani ne kupuju američke automobile? Napravili su takve uslove da je nemoguće da ih prodaju u Evropsku uniju. Koliko 'ševroleta' i 'fordova' viđate usred Minhena?”, izjavio je ranije Tramp o ovoj temi.

Prema njegovim informacijama, mali broj “ševroleta” i “fordova” se može videti na ulicama nemačkih gradova. Sa druge strane, u Sjedinjenim Državama su nemačka vozila vrlo popularna.

Naravno da ima američkih vozila na nemačkim putevima. Čak i u Minhenu možete da videte 'dodžove' modele”, rekla je Katarina Luka, portparolka nemačke asocijacije automobilskih proizvođača.

Prema istraživanju “NYT”, važan faktor u celoj priči je sama saobraćajna infrastruktura. Evropske ulice su uže i ima manje parking mesta, dok su putevi u Sjedinjenim Državama drugačije pravljeni.

Postoje i uže ulice gde je teže većim vozilima da prođu, a američki automobili su često takvi”, dodala je Luka.

Drugi problem jeste i emisija ugljen-dioksida. Propisi se razlikuju u Americi i Evropskoj uniji.

Čak i da američki automobili ispune sve propise, ostaje im problem emisije ugljen-dioksida. Evropske kazne su oštre i američki proizvođači bi imali velike probleme”, nastavila je Luka.

Evropski vozači koji vole američke automobile uglavnom se oslanjaju na džipove. Jedan od omiljenih je “ram” koji je u vlasništvu kompanije “Stelantis” koja je vlasnik “fiata”, “citroena”, “jeep-a”, “krajslera” i “dodža”.

Američki ukus se razlikuje od evropskog. Amerikanci više voze duže relacije nego Nemci. Važan im je i enterijer vozila, kao što su na primer držači za čaše i koliko ih ima”, objasnio je Fabian Brant, partner u konsultantskoj firmi “Oliver Viman” koja se bavi savetovanjem automobilskih kompanija.

Još jedan razlog jeste razlika u ceni goriva. Nemci u proseku plaćaju 1,41 dolar za litar benzina (5,50 dolara po galonu kako se to meri u SAD-u), dok je prosečna cena litre benzina u Americi oko 0,81 dolara, odnosno oko 3,10 dolara po galonu.

BONUS VIDEO:

04:39
SAMO JEDNA PUTINOVA REČENICA JE PROMENILA SVE - Politički analitičari ukazuju na najbitnije poruke razgovora sa Trampom: "Između njih postoji povezanost!" Izvor: Kurir televizija