Slušaj vest

Čuvena kompanija Astronomer pokušala je da se ogradi i stabilizuje čitavu situaciju, ali kasno. Jednima je čitava ova zbrka upropastila život, dok je drugima donela popularnost, pratioce i zaradu. Ovaj slučaj je odličan primer brzog protoka informacija na društvenim mrežama i koristi od tuđih “nesreća”. Čuveni incident zaposlenih u kompaniji nije bio deo nikakvog marketinškog trika, ali je toliko preplavio društvene mreže i “eksplodirao” da su se mnogi obogatili na njihov račun.

Najistaknutiji primer je TikTok korisnica čiji je amaterski video dostigao preko 74 miliona pregleda u manje od dva dana. Taj sadržaj, kasnije je podeljen i na Instagram Reels, X, YouTube Shorts i doveo je do značajnog porasta pratioca i mogućnost monetizacije. Korisnica pomenute drušvene mreže kasnije je gostovala po medijima, učestvovala u podkastima i dodatno unovčila pažnju.

Postavlja se glavno pitanje ko je sve profitirao?

Nakon prvobitne objave, krenula je lavina sličnih videa, mimova i skečeva. Komentari su se samo nizali i ubrzo preplavili internet. Svi svetski mediji ispratili su ljubavnu aferu. Najuspešniji su imali milionske preglede i mnogo novih pratilaca. Ono što su ipak mnogi mediji zanemarili je to da se poslovni propust pretvorio u sadržaj, a zatim i u sredstvo za ličnu ili poslovnu dobit potpuno nepoznatih aktera. Jedno je sigurno jasno granice privatnosti i privatni život potpuno su pomereni pogotovo kada se radi o poznatim i javnim ličnostima.

Neki su sadžaj pratili iz zabave, neki su ih osudili ali niko nije ostao ravnodušan. Nisu se samo influenseri uključili u ovu dramu, mnoge svetske firme ispratile su sve od početka do kraja. Kompanije koje se bave digitalnom analitikom kao što su Social Blade, Brandwatch i Sprout Social, objavljivale su grafikone rasta interesovanja za Astronomer. Najviše su se obradovale konkurentske firme poput Prefecta, Dagstera i Google Clouda. Oni su ovu situaciju iskoristi za lično promovisanje i profitiranje, time što su isticali stabilnost, pouzdanost i profesionalnost.

Coldplay afera
Foto: Printscreen/X/GharKekalesh

Reputacija više nije samo stvar imidža, ona postaje digitalna i svima dostupna vrednost koja se može vrlo lako zloupotrebiti i pretvoriti u "digitalno oružje" za samo nekoliko sekundi. Jedni svoju karijeru grade na poverenju i stabilnosti, a drugi sreću grade na tuđoj nesreći.

Astronomer će se  jednog dana oporaviti u potpunosti, kroz promene rukovodilaca, i ponovnog zadobijanja poverenja poslovnih partnera. Momenat koji je zabeležen na koncertu ostaće primer, ali ne samo kao jedna od mnogih svetskih afera, već o tome kako se današnji skandali ne završavaju u četiri zida, već u viralnim objavama i u trendingu. 

(MONDO/BIZLIFE)