Samo jedan minut posle zemljotresa snage 5,8 stepeni u američkoj državi Virdžiniji na društvenoj mreži Twitter pojavilo se 40.000 komentara sa područja istočne obale SAD.
Društvene mreže na internetu dobijaju sve veći značaj u izveštavanju i reagovanju na ovakve katastrofe, saopštili su putem Facebooka Odeljenje za zdravstvo, američki Crveni krst i Nacionalna meteorološka služba.
Istraživanja su pokazala da većina Amerikanaca veruje da agencije za reagovanje prilikom katastrofa treba da prate dešavanja na društvenim mrežama, rečeno je na videokonferenciji ovih institucija.
Crveni krst navodi da skoro 40 odsto Amerikanaca očekuju da pomoć stigne manje od sat vremena posle izveštavanja o nekoj katastrofi na društvenoj mreži, te da je internet postao treće najčešće korišteno sredstvo za izveštavanje o katastrofama.
Skoro petina Amerikanaca koristi Facebook kao pouzdan izvor za informisanje u vreme katastrofa, a skoro četvrtina koristi društvene mreže za komunikaciju sa najbližima u tim trenucima.
Odeljenje za zdravstvo objavilo je konkurs sa nagradom od 10.000 dolara za pravljenje aplikacije za Facebook koja bi se koristila za pripreme za katastrofe.
(Srna)