Ploveća palata duga tri fudbalska terena, koja se nasukala pa prevrnula u noći između petka i subote, taj hram zabave i uživanja, kao i "Titanik" u svoje vreme, opisivana je samo superlativima.

Ponos flote firme "Kosta" od porinuća 2006, taj brod je bio demonstracija moći italijanskog brodogradilišta "Finkantieri", kao najveći ikada izgrađen u Italiji - dugačak 290 metara i širok 38!

Za upravljanje i održavanje tog giganta sa trinaest paluba, radilo je 1.068 članova posade zbog čega je taj plutajući grad mogao da primi do 3.780 putnika.

Bili su smešteni u više od 1.500 kabina, uključujući 505 sa privatnim balkonom, i 70 luksuznih apartmana.

Za ishranu tog malog grada bilo je pet restorana, uključujući i super-ekskluzivan "Klub Konkordija" gde su stolovi bili dostupni samo uz rezervaciju najviše klijentele.

Za aperitiv ili drugo piće putnici su imali izbor od trinaest tematskih barova živopisnih naziva: "Kafa i čokolada", "Konjak i cigare".

Ali iznad svega usluge su bile usmerene na uživanje po kojem se "Konkordija" razlikovala od početka: pet "džakuzija", četiri bazena - od kojih dva pod pokretnim staklenim krovom, više sportskih terena, staza za "džoging" na otvorenom...

I najbolje od svega: "Samsara spa" zvanično predstavljena kao najveći brodski centar za negu i fitnes na svetu.

Na površini od 6.000 kvadratnih metara na dve palube omogućavao je pravo lekovito osveženje tela tokom putovanja. U skladu sa željama ljubitelja fitnesa, brod je imao 55 kabina sa direktnim pristupom tom ekskluzivnom klubu.

Unutra, putnike je mogao razmaziti izbor: teretana, spa, "sobe za tretman", sauna, parno kupatilo, solarijum ...

Kada se odmore, putnici su mogli u pozorište na tri palube, u kazino, ili na tematske disko-večeri dostojne TV-serije "Love Boat".

Za ozbiljnije, "Konkordija" je imala pristup Internetu i biblioteku, a za "manijake kupovine" desetine prodavnica kojima se hvalio brod.

Oni koji ni u svemu tome nisu našli šta traže, imali su simulator vožnje "Gran pri" ili filmove na gigantskom ekranu na palubi sa bazenima.

Sa tehničke strane, taj brod od 114.500 tona imao je dva motora izlazne snage od po 21 MW (po 28.161 KS) što mu je omogućavalo maksimalnu brzinu od 23,2 čvora (43 Km/h).

Uz stalnu brzinu krstarenja od 19,6 čvorova (36,3 Km/h), "Konkordija" je imala goriva za 10 do 14 dana.

Međutim, među sujevernim italijanskim mornarima, ta ploveća palata je imala reputaciju "baksuzne".

Njeno krštenje 2005. je proteklo uz loše predskazanje: boca šampanjca bačena na trup, nije se razbila.

"Konkordija" je prvi zabeleženi incident imala 2008. u Palermu. Uplovljavajući u luku tokom iznenadne oluje, brod se zaneo od velikih talasa. Udarac je izazvao veliku pukotinu pramca i desnog boka, ali bez posledica po putnike i posadu.

Po svemu sudeći, brod je karijeru završio zauvek nasukavanjem i prevrtanjem i to baš u petak, 13. januara...

(Beta)