
Dobijeni sertifikat omogućava evropskim aviokompanijama, kao i kompanijama drugih zemalja u kojima su merodavni propisi EASA, da poručuju i koriste SSJ-100.
Zvanična dodela sertifikata biće održana 24. februara, prenele su ruske novinske agencije.
Program evropske sertifikacije podrazumeva niz specijalnih letačkih i zemaljskih testova.
Piloti EASA su između ostalog, učestvovli u probnih 45 letova sa oko 70 sati naleta, kako bi se uverili u bezbednost i odgovarajuće reakcije aviona u svakoj situaciji.
Zvanična dodela sertifikata biće održana 24. februara, prenele su ruske novinske agencije.
Program evropske sertifikacije podrazumeva niz specijalnih letačkih i zemaljskih testova.
Piloti EASA su između ostalog, učestvovli u probnih 45 letova sa oko 70 sati naleta, kako bi se uverili u bezbednost i odgovarajuće reakcije aviona u svakoj situaciji.
SSJ-100 je regionalni avion nove generacije za prevoz 100 putnika, koji je usavrsila i proizvela ruska kompanija "Civilni avioni Suhoj" uz učešće italijanske kompanije "Alenia Aermahi".
Prvi let SSJ-100 je izveo 19. maja 2008, dok je prvi serijski avion u aprilu prošle godine isporučen jermenskoj aviokompaniji "Armavia".
Za sada je u eksploataciji šest letelica "supedžet" koje koriste aviokompanija "Armavia" i ruski "Aeroflot".
SSJ-100 je prvi uskotrupni avion koji može da primi 100 putnika i istovremeno zadovolji niz novih standarda u budućem razvoju regionalnih aviona.
Ovo je prvi civilni putnički avion razvijen u Rusiji u poslednjih 20 godina sa ciljem da konkuriše avionima poznatih proizvođača regionalnih letelica na mlazni pogon poput brazilskog "Embraera" i kanadskog "Bombardieja".
Kompanija "Suhoj" se odlučila da zadovolji kriterijume koje primenjuje evropski konzorcijum "Erbus" što podrazumeva standardizovanu pilotsku kabinu, većinu istih sistema, isto krilo i repne površine i motore.
Motori za SSJ-100 razvijeni su u saradnji francuske kompanije "Snekma" i ruske "Saturn", a posebna pažnja je posvećna smanjenju potrošnje goriva.
Zahvaljujući aerodinamici i motorima koji omogućavaju nižu potrosnju, SSJ-100 je i prvi ruski ekološki avion. Nivo buke koji proizvodi je do 50 odsto niži od konkurenata, a količina ugljen-dioksida oslobođenog pri sagorevanju je čak 30 odsto manja.
Predviđeno je da SSJ-100 ima vek od oko 70.000 ciklusa (poletanja i sletanja), a vreme koje avion provodi na zemlji zbog održavanja biće kraće od do sada proizvedenih putničkih aviona.
Unifikacija pilotske kabine skratiće vreme obuke pilota i omogućiti da on posle kratke obuke može da leti na svim avionima SSJ-100 generacije.
Prvi let SSJ-100 je izveo 19. maja 2008, dok je prvi serijski avion u aprilu prošle godine isporučen jermenskoj aviokompaniji "Armavia".
Za sada je u eksploataciji šest letelica "supedžet" koje koriste aviokompanija "Armavia" i ruski "Aeroflot".
SSJ-100 je prvi uskotrupni avion koji može da primi 100 putnika i istovremeno zadovolji niz novih standarda u budućem razvoju regionalnih aviona.
Ovo je prvi civilni putnički avion razvijen u Rusiji u poslednjih 20 godina sa ciljem da konkuriše avionima poznatih proizvođača regionalnih letelica na mlazni pogon poput brazilskog "Embraera" i kanadskog "Bombardieja".
Kompanija "Suhoj" se odlučila da zadovolji kriterijume koje primenjuje evropski konzorcijum "Erbus" što podrazumeva standardizovanu pilotsku kabinu, većinu istih sistema, isto krilo i repne površine i motore.
Motori za SSJ-100 razvijeni su u saradnji francuske kompanije "Snekma" i ruske "Saturn", a posebna pažnja je posvećna smanjenju potrošnje goriva.
Zahvaljujući aerodinamici i motorima koji omogućavaju nižu potrosnju, SSJ-100 je i prvi ruski ekološki avion. Nivo buke koji proizvodi je do 50 odsto niži od konkurenata, a količina ugljen-dioksida oslobođenog pri sagorevanju je čak 30 odsto manja.
Predviđeno je da SSJ-100 ima vek od oko 70.000 ciklusa (poletanja i sletanja), a vreme koje avion provodi na zemlji zbog održavanja biće kraće od do sada proizvedenih putničkih aviona.
Unifikacija pilotske kabine skratiće vreme obuke pilota i omogućiti da on posle kratke obuke može da leti na svim avionima SSJ-100 generacije.
Na tlu Ruske Federacije se do sada nije preterano vodilo računa o komforu putnika, pa je "suhoj SSJ" po tom pitanju pravi izuzetak.
Putničku kabinu je dizajnirala kompanija sa Floride, koja je projektovala i sedišta, kiseonični sistem, osvetljenje i prostor za ručni prtljag.
Putnička kabina je 20 odsto veća u odnosu na avione iste klase, šo omogućava veći komfor u pogledu širine sedišta, veći prostor za ručni prtljag i širi prolaz između sedišta.
Delegacija ruskog proizvođača aviona Suhoj će državnom vrhu Srbije ponuditi svoj putnički avion "superdžet 100", koji košta između 24 i 26 miliona evra.
Ideja je da se dva do četiri aviona Suhoja nađu u floti srpske kompanije Jat Ervejz.
(Tanjug/MONDO)
Putničku kabinu je dizajnirala kompanija sa Floride, koja je projektovala i sedišta, kiseonični sistem, osvetljenje i prostor za ručni prtljag.
Putnička kabina je 20 odsto veća u odnosu na avione iste klase, šo omogućava veći komfor u pogledu širine sedišta, veći prostor za ručni prtljag i širi prolaz između sedišta.
Delegacija ruskog proizvođača aviona Suhoj će državnom vrhu Srbije ponuditi svoj putnički avion "superdžet 100", koji košta između 24 i 26 miliona evra.
Ideja je da se dva do četiri aviona Suhoja nađu u floti srpske kompanije Jat Ervejz.
(Tanjug/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.