U spotu "Tako slični, tako različiti, tako Evropljani", koji stiže uoči odluke Evropskog saveta o dodeli kandidature Srbiji, upoređuju se zemlje članice i one koje bi to želele da postanu.

Tako se BiH poredi sa Italijom, Crna Gora sa Švedskom, Turska ae Nemačkom, Makedonija sa Velikom Britanijom, Hrvatska sa Austrijom, a Albanija sa Grčkom.

U zvaničnom objašnjenju navedeno je da je cilj spota da pokaže koliko je zapravo "iznenađujuće lepa jugoistočna Evropa".

Dodaje se da je čitav region u poslednjih 20 godina prošao kroz ogromne promene i da je uspeo da transformiše svoja društva, primenjujući ozbiljne reforme.



Cilj spota je informisanje građana EU o zemljama jugoistočne Evrope koje su obuhvaćene procesom proširenja.

Ciljna grupa su posetioci bioskopa u Nemačkoj, Austriji, Holandiji, Švedskoj, Finskoj i još nekim zemljama EU.

Snimanje i produkcija ovog spota evropske poreske obveznike koštali su 90.000 evra.

Iz Evropske komisije poručuju da vezivanje zemalja regiona uz zemlje članice EU nema nikakvih političkih konotacija.

Komisija je odbacila bilo kakve političke veze u spotu, pre svega u slučajevima Grčka-Albanija, Nemačka-Turska ili Španija-Kosovo.

Video spot je objavljen na društvenim mrežama, na portalima YouTube/EuTube na nekoliko jezika.

(Srna)