Dnevnik citira penzionisanog vozača Roberta Mornana, koji tvrdi da je tokom karijere nekoliko puta imao problema sa uređajem za kontrolu brzine vozeći autobus sličnog tipa kao onaj koji je udario u zid tunela u švajcarskim Alpima.

"To je uređaj koji održava konstantnu brzinu od oko 70 kilometara na čas, tako da vozač ne mora da dotiče pedale, a isključuje se pritiskom na papučiču gasa ili na kvačilo", ispričao je Mornan.

"Tri puta mi se desilo da uređaj nije reagovao na moje pokušaje da ga isključim, tako da nisam mogao da usporim ili prikočim, i sva tri puta me je samo čudo spaslo", rekao je ovaj šezdesettrogodišnji Belgijanac.

On kaže da je ove incidente prijavio nadređenima, ali da tehničari nisu mogli da ustanove u čemu je problem.

List primećije da odsustvo tragova kočenja u tunelu u kome se udes dogodio potkrepljuje ovu hipotezu.

Mornan sem toga tvrdi da je "tehnički nemoguće" da je do udesa došlo zato što je vozač menjao DVD na plejeru, kao što se dosad pretpostavljalo na osnovu iskaza nekoliko preživele dece.

U Belgiji trenutno boravi ekipa od sedam švajcarskih istražitelja koja pokušava da utvrdi zašto je vozač autobusa, koji je takođe poginuo u udesu, izgubio kontrolu nad vozilom.

Dosadašnja istraga isključila je uobičajene uzroke nesreće kao što su neprilagođena brzina, umor ili alkoholisanost vozača, ili pokušaj da se izbegne sudar sa drugim vozilom.

Udes, u kome je poginulo 22 školske dece i šestoro odraslih, jedan je od najtežih u novijoj istoriji.

(Tanjug)