Taj zahtev je sadržan u pismu, koje je Evropskoj komisiji uputio Arno Monteburg, francuski ministar za industrijski razvoj, a prenosi agencija AFP.
Zahtev je sastavljen prema uslovima sporazuma o slobodnoj trgovini između EU i Južne Koreje, koji dozvoljava preduzimanje bezbednosnih mera kao odgovor na iznenadan rast uvoza u pojedinim "osetljivim" sektorima.
Monteburg je rekao da Francuska ima pravo na preduzimanje takvog poteza, budući da je u januaru i februaru ove godine registrovala 50-procentni rast uvoza južnokorejskih automobila.
"Proces nadzora će zahtevati da uvoznici, pre uvoza svojih automobila u Francusku, najpre traže odobrenje od Komisije", rekao je on.
"To će nam omogućiti da procenimo realan uticaj sporazuma o slobodnoj trgovini u automobilskom sektoru", dodao je on.
Taj potez Francuske je bio očekivan, budući da je Monteburg prošlog meseca optužio južnokorejske proizvođače da su svoje proizvode prodavali po cenama nižim od proizvodnih na evropskom tržištu.
Dva južnokorejska proizvođača su u poslednjih nekoliko godina načinila veliki korak na tržištu Evrope, pa je prodaja "Hjundaija" prošle godine porasla za 12 odsto, a "Kijina" za 11 odsto.
Za razliku od toga, francuska automobilska industrija posrće. Najveći francuski proizvođač automobila, "Pežo", prošlog meseca je saopštio da je u prvoj polovini godine zabeležio gubitak od 819 miliona evra, i da je u toku proces otpuštanja 8.000 radnika.
(Tanjug)
Zahtev je sastavljen prema uslovima sporazuma o slobodnoj trgovini između EU i Južne Koreje, koji dozvoljava preduzimanje bezbednosnih mera kao odgovor na iznenadan rast uvoza u pojedinim "osetljivim" sektorima.
Monteburg je rekao da Francuska ima pravo na preduzimanje takvog poteza, budući da je u januaru i februaru ove godine registrovala 50-procentni rast uvoza južnokorejskih automobila.
"Proces nadzora će zahtevati da uvoznici, pre uvoza svojih automobila u Francusku, najpre traže odobrenje od Komisije", rekao je on.
"To će nam omogućiti da procenimo realan uticaj sporazuma o slobodnoj trgovini u automobilskom sektoru", dodao je on.
Taj potez Francuske je bio očekivan, budući da je Monteburg prošlog meseca optužio južnokorejske proizvođače da su svoje proizvode prodavali po cenama nižim od proizvodnih na evropskom tržištu.
Dva južnokorejska proizvođača su u poslednjih nekoliko godina načinila veliki korak na tržištu Evrope, pa je prodaja "Hjundaija" prošle godine porasla za 12 odsto, a "Kijina" za 11 odsto.
Za razliku od toga, francuska automobilska industrija posrće. Najveći francuski proizvođač automobila, "Pežo", prošlog meseca je saopštio da je u prvoj polovini godine zabeležio gubitak od 819 miliona evra, i da je u toku proces otpuštanja 8.000 radnika.
(Tanjug)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina