U Italiji se napeto očekuje sutrašnji sastanak premijera Marija Montija i izvršnog direktora Fijata Serđa Markionea koji je ove nedelje postao "crna ovca" italijanske javnosti zbog nagoveštaja da bi se ta velika firma mogla radikalno restrukturirati, ukazuje agencija AFP.
Premijer i direktor će u subotu popodne u Rimu razmotriti "stratešku perspektivu grupe Fijat, posebno u vezi sa Italijom", u nadi da će time okončati javni spor koji traje više od nedelju dana, nagovestila je Vlada.
Spor oko "prekršenih obećanja" Fijata je izbio pošto je ta firma, koja je u nevolji na evropskom tržištu, 13. septembra potvrdila da će napustiti svoj strateški koncept nazvan "Fabrika Italija", ne rekavši šta će dalje učiniti.
Uveden aprila 2010. odine, taj plan je predviđao 20 milijardi evra investicija i proizvodnju 1,4 miliona vozila u Italiji 2014. godine. Te ambicije je potkopala ekonomska kriza koja je ovog leta gurnula prodaju automobila u Italiji na nivo od pre 40 godina, tvrdi Fijat.
Markione je ove nedelje rekao da, zahvaljujući svom savezu sa američkim "Krajslerom", želi da "u ovim dramatičnim vremenima zaštiti prisustvo Fiata u Italiji i Evropi".
Ali on je neodređeno govorio o budućnosti italijanskih fabrika Fijata, gde već očajni sindikati pozivaju Vladu da interveniše.
Slučaj Fijata dolazi u posebno loše vreme za Vladu Marija Montija koja se već bori sa nekoliko politički osetljivih planova socijalnih mera, s povećanjem nezaposlenosti i dubokom recesijom čiji se kraj još ne vidi.
Fijat je najveći privatni poslodavac u Italiji i simbol nacionalne industrije.
Markione je cele ove nedelje predmet žestokih napada sindikata, političara i nekih od direktora drugih firmi, kao i dobrog dela štampe. Teme napada su njegova strategija, njegov nedostatak odgovornosti i njegova navodna nezahvalnost Italiji.
"Fijat će uskoro objaviti zatvaranje svojih italijanskih fabrika i odlazak iz zemlje proizvodne delatnosti najvažnije na svetu - automobilske industrije, posle više od jednog veka istorije u Italiji", protestovao je pisac i novinar Kurcio Malteze u članku objavljenom danas u listu "La Republika".
"Ovo je poslednji čin (...). Markione gleda ka Obaminoj Americi koja mu je dala 'Krajsler' i čeka priliku da prekine poslednje veze sa svojom domovinom", piše u članku.
"To u očima sveta znači da Italija više nije mesto za investicije. Ako čak i poslednje veliko italijansko preduzeće pobegne, i to ono preduzeće koje država najviše subvencionira, to znači da je pad nezaustaviv", zaključuje Malteze.
Po listu "Il Sole 24 Ore", buduće sedište objedinjene grupe Fijat-Krajsler možda čak i ne bude u Italiji, iako se o tom osetljivom pitanju ne očekuje razgovor premijera i Markionea u subotu.
"La Republika" saznaje da će taj sastanak dovesti do pregovora o dve faze plana.
Prva je održavanje aktivnosti italijanskih fabrika narednih meseci, a država bi u tom kontekstu bila pozvana da pomogne finansiranje mera prilikom otpuštanja radnika.
Druga, još nejasna faza je da se oživi deo projekta "Fabrika Italija", ali tek kada kriza prođe.
(Beta Foto Beta AP)
Premijer i direktor će u subotu popodne u Rimu razmotriti "stratešku perspektivu grupe Fijat, posebno u vezi sa Italijom", u nadi da će time okončati javni spor koji traje više od nedelju dana, nagovestila je Vlada.
Spor oko "prekršenih obećanja" Fijata je izbio pošto je ta firma, koja je u nevolji na evropskom tržištu, 13. septembra potvrdila da će napustiti svoj strateški koncept nazvan "Fabrika Italija", ne rekavši šta će dalje učiniti.
Uveden aprila 2010. odine, taj plan je predviđao 20 milijardi evra investicija i proizvodnju 1,4 miliona vozila u Italiji 2014. godine. Te ambicije je potkopala ekonomska kriza koja je ovog leta gurnula prodaju automobila u Italiji na nivo od pre 40 godina, tvrdi Fijat.
Markione je ove nedelje rekao da, zahvaljujući svom savezu sa američkim "Krajslerom", želi da "u ovim dramatičnim vremenima zaštiti prisustvo Fiata u Italiji i Evropi".
Ali on je neodređeno govorio o budućnosti italijanskih fabrika Fijata, gde već očajni sindikati pozivaju Vladu da interveniše.
Slučaj Fijata dolazi u posebno loše vreme za Vladu Marija Montija koja se već bori sa nekoliko politički osetljivih planova socijalnih mera, s povećanjem nezaposlenosti i dubokom recesijom čiji se kraj još ne vidi.
Fijat je najveći privatni poslodavac u Italiji i simbol nacionalne industrije.
Markione je cele ove nedelje predmet žestokih napada sindikata, političara i nekih od direktora drugih firmi, kao i dobrog dela štampe. Teme napada su njegova strategija, njegov nedostatak odgovornosti i njegova navodna nezahvalnost Italiji.
"Fijat će uskoro objaviti zatvaranje svojih italijanskih fabrika i odlazak iz zemlje proizvodne delatnosti najvažnije na svetu - automobilske industrije, posle više od jednog veka istorije u Italiji", protestovao je pisac i novinar Kurcio Malteze u članku objavljenom danas u listu "La Republika".
"Ovo je poslednji čin (...). Markione gleda ka Obaminoj Americi koja mu je dala 'Krajsler' i čeka priliku da prekine poslednje veze sa svojom domovinom", piše u članku.
"To u očima sveta znači da Italija više nije mesto za investicije. Ako čak i poslednje veliko italijansko preduzeće pobegne, i to ono preduzeće koje država najviše subvencionira, to znači da je pad nezaustaviv", zaključuje Malteze.
Po listu "Il Sole 24 Ore", buduće sedište objedinjene grupe Fijat-Krajsler možda čak i ne bude u Italiji, iako se o tom osetljivom pitanju ne očekuje razgovor premijera i Markionea u subotu.
"La Republika" saznaje da će taj sastanak dovesti do pregovora o dve faze plana.
Prva je održavanje aktivnosti italijanskih fabrika narednih meseci, a država bi u tom kontekstu bila pozvana da pomogne finansiranje mera prilikom otpuštanja radnika.
Druga, još nejasna faza je da se oživi deo projekta "Fabrika Italija", ali tek kada kriza prođe.
(Beta Foto Beta AP)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Mondo ukrštenica za 23. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!