• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Belgija: Štrajk kamiondžija zbog konkurencije

Belgijske kamiondžije u štrajku zbog nelojalne konkurencije iz istočne Evrope.

Dugačke kolone oko 100 kamiona zakrčile su danas prilazne puteve Briselu, u znak protesta zbog konkurencije iz istočne Evrope koja, prema njihovim rečima, snižava cenu rada i standard svih u transportnom sektoru u EU.

Sindikati i kamiondžije smatraju da uprkos otvorenim granicama unutar EU, nisu u svim zemljama usklađeni socijalni zakoni, kao i da njihove kolege iz istočne Evrope ugrožavaju tržišta u bogatijim, zapadnim zemljama, jer rade prema tarifama u njihovim zemljama, koje su manje nego u zapadnim.

Pod sloganom "Iste plate za iste poslove!", kamiondžije su pozvale EU da stane na put ilegalnoj praksi tako što će osigurati da istočnoevropske kamiondžije budu isto plaćene kao one u zapadnoj
Evropi.

"Ova akcija apsolutno nije usmerena protiv istočnih kamiondžija, jer se ti ljudi samo trude da sastave kraj s krajem", rekao je Frank Morel iz sindikata ABVV.

On je dodao da kamiondžije iz Poljske, Rumunije i Bugarske često voze u zemljama poput Belgije gde rade za upola manju platu, ili još manje, i to u neprihvatljivim uslovima. Njih zapošljavaju dostavne kompanije koje se registruju u istočnoj Evropi, samo da bi izbegle zakon o socijalnim davanjima u zapadnim zemljama.

"Njih eksploatišu. Spavaju u kamionima mesecima, i jadno su plaćeni u poređenju sa socijalnim standardima ovde", rekao je Morel.

S druge strane, kako je dodao, legitimne lokalne kompanije u Belgiji propadaju jer nisu u stanju da se nose s niskim platama u stranim špediterskim firmama.

"Ili kamiondžije ovde gube posao ili se njihovi radni uslovi pogoršavaju", rekao je Morel.

Evropski parlament trenutno razmatra zakone za borbu protiv slične prakse, gde kompanije traže utočišta u zemljama članicama EU sa lošijim radnim i socijalnim zakonima, a potom šalju radnike u bogatije države da tamo potkopavaju socijalne standarde.

"Svi podržavamo slobodno tržište transporta. Ali, ono jedino može da funkcioniše ukoliko postoji fer konkurencija, uključujući i poštovanje ključnih pravila socijalnih zakona", rekao je evroposlanik, Ivo Bele.

(Beta Foto Beta AP)

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Džoni

I u drugim sferama treba izjednačiti primanja jer će ovako biti oboren standard u svim zemljama EU. Kada bi to uspeli onda bi možda i bilo nekog smisla ulazak u EU a ovako...

Vozač

Naravno da primera ima mali milion. Ja cu navesti jedan. Firma "Klacska" koja se bavi prevozom naftnih derivata vozacima u Austriji daje platu 2500-3000 evra a vozacima u Srbiji 350-450 evra. S tim da rade isti broj sati ali sa daleko gorim uslovima u Srbiji. Mislim na trovanje pri utovaru i posebno na to da vozaci u Srbiji ne smeju da stanu usput da kupe ni hranu ni vodu. A prihod firme je daleko veci od prevoza koji obavlja u Srbiji.

special image