Skromni kineski premijer je milijarder? | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Svet

Skromni kineski premijer je milijarder?

Kina je cenzurisala tekst objavljen u "Njujork tajmsu", prema kome porodica kineskog premijera Ven Đabaoa, koji često ističe svoje skromno poreklo, poseduje bogatstvo od najmanje 2,7 milijardi dolara.

"Njujork tajms" je objavio da kineski premijer Đabao ne ugrožava primat Karlosa Slima na svetskoj listi najbogatijih, ali da bi se mogao naći na Forbsovoj listi 20 najbogatijih Kineza.

Porodica kineskog premijera često podseća na skromno poreklo. Đabaoova majka, ćerka uzgajivača svinja iz maoističkog perioda prinudnog rada na selu, bila je skromna učiteljica sa severa Kine.

Danas devedesetogodišnja majka kineskog premijera ne samo da nije više siromašna već je postala bogatašica u pravom smislu reči, jer je prema navodima "Njujork tajmsa" pre pet godina pod imenom gospođa Jang uložila u u jednu kinesku kompaniju 120 miliona dolara.

Računi članova porodice Đabao kriju se iza imena prijatelja, raznih finasijskih transakcija i investicija, navodi se u članku.

Porodica kineskog premijera poseduje takođe razne bankovne račune, veliku količinu nakita, i uloge u turističkim agencijama, telekomunikacijskim grupacijama, infrastrukturnim projektima i ofšor kompanijama.

Žena kineskog premijera Džang Beili je prozvana "kraljicom dijamanta" jer, prema pisanju američkog lista, poseduje pozamašnu zbirku dragog kamenja koju joj je poklonio suprug.

Sin jedinac kineskog premijera je posle prodaje vlastitog privatnog preduzeća porodici hongoških bogataša osnovao jednu od najuticajnijih kompanija za kapitalne investicije u Kini, koja posluje čak i sa singapurskom vladom.

Mlađi brat Vena Đabaoa, vlasnik je preduzeća za reciklažu otpada koje je sa kineskom državom sklopilo poslovne ugovore vredne 30 miliona dolara, navodi se u "Njujork tajmsu".

Posle objavljivanja ovog članka, Kina je odmah cenzurisala ovaj američki list.

Kineske vlasti su na glavnom servisu mikroblogova u zemlji, Sina Veibo, blokirale mogućnost pretrage koja sadrži ključne reči "Ven Đabao" i "Njujork tajms", dok je internet sajt američkog lista nedostupan.

Ministar spoljnih poslova Kine je odbacio sve navode iz spornog članka "Njujork tajmsa" okarakterisavši ga kao "klevetu protiv Kine".

(Tanjug)
Inicijalizacija u toku...

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ozzy Osbourne

Chinese democracy!

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU