• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

I za srednju klasu stiže roba "za sirotinju"

Zbog osiromašenja evropskih potrošača, proizvođači sve češće lansiraju jeftinije robne marke nazvane "popularno pozicionirani proizvodi" (PPP).

Nova žrtva krize je potrošnja domaćinstava koja je u Francuskoj opala za 0,2 odsto u oktobru, prema podacima INSEE, francuskog zavoda za statistiku, a smanjeni su čak i izdaci za hranu i kozmetiku koji su najduže odolevali padu.

Osiromašenje potrošača, u Evropi, nije, međutim, iznenadilo velike brendove, piše francuski "Pari mač".

Već od 2009. poznate svetske kompanije izlaze na tržiste sa novim robnim markama, manje skupim od tradicionalnih.

Neke su u početku bile namenjene samo zemljama u razvoju, pre nego što su komercijalizovane u Evropi, objašnjava Iv Maren iz konsultantske kuće "Kurt Salmon".

Ovi "popularno pozicionirani proizvodi", prema marketinškoj terminologiji, omogućavaju proizvođačima da ne degradiraju cenu i kvalitet glavnih marki, ističe Maren.

Tako je u 2009. na ultra konkurentnom tržištu pelena za bebe, kompanija P&G, svetska marka broj jedan u ovoj branši, zajedno sa Pampersom, lansirala 20 odsto jeftiniju marku Pampers simpli draj.

Uspešan primer prilagođavanja tendencijama na tržištu je i kompanija Nestle sa svojim jeftinim proizvodom za masovnu potrošnju - Neskafa "3 u 1".

Giganti iz agrobiznisa pokušavaju da se suprotstave posledicama opadanja kupovne moći i brojnim akcijama za potrošace, kaže Maren, dodajući da se, prema navodima predstavnika grupe Karfur, francuskog lanca hipermarketa, neki proizvodi, kao što su pelene i deterdženti, ponekad prodaju po proizvođačkim cenama.

(Tanjug)

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ika

Kako ''iz dana u dan u svakom pogledu sve vise napredujemo'' jos malo pa ce procvjetati biznis ''druga usta'' kao sto vec uveliko za ''srednju klasu'' cvjeta odjevno - obuvni biznis - druga ruka.

Štednja!

Zašto kupovati pileću paštetu u crevu kad su kavijar i losos duplo jeftiniji. Ne moraju da se jedu škembići, crevca i čvarci, teška su vremena: SVETSKA KRIZA, HEJ! Preguraćemo sa šunkom, tartufima i tatarskim biftekom a može i pekinška patka bar jednom nedeljno. Kako smo mogli čorbast pasulj, jel nam falilo nešto.

Gremlin

Drugar ode u Solun i kupi tv LCD TV za 220€ a kod nas kosta 300€. Pa kako je to moguce?

special image