• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dobiju poklon za Božić, pa ga prodaju

Sve više Francuza spremno je da svoj božićni i novogodišnji poklon proda kad praznici prođu, rezultat je istraživanja koje je uradio OpinionVej, institut za marketinška i politička istraživanja u Francuskoj.

Istraživanje je rađeno za potrebe Pris Ministra, kompanije koja se bavi online prodajom.

Sklonost da se odvoje od svog božićnog poklona i preprodaju ga, pokazalo je, prema ovoj anketi, 52 odsto Francuza, u odnosu na 48 odsto, prošle godine, prenosi francuski La Parizjen.

Za razliku od ove grupe, oni koji se protive ovakvom činu, gotovo su jedinstveni (njih 90 odsto) u oceni da takvo ponašanje skrnavi značenje poklona i samu božićnu magiju.

Kao glavni razlozi prodaje poklona najčesće se navodi to što primalac poklona već poseduje isti ili sličan, ili mu se jednostavno ne dopada, ili pak mogućnost da se dođe do novca. I dok su muškarci podeljeni u odnosu na ovu temu, žene (njih 61 odsto) su spremnije da se odvoje od nekog poklona.

Fenomen preprodaje božićnih poklona je osnažen ekonomskom krizom, smatra Olivije Matio, predstavnik Pris Ministra i dodaje da ne čudi podatak da je 35 odsto njih u kategoriji onih koji preduzimaju ove akcije, kao razlog navelo potrebu da dođu do novca za tekuću potrošnju.

Istraživanje je takođe pokazalo da pokloni koji se najlakše preprodaju su oni koji su dobijeni od daljih rođaka, kolega ili baba i deda. Međutim, samo 6 odsto Francuza je priznalo nekome da je ovakve akcije preduzimalo, pri čemu su muškarci bili nešto iskreniji (njih 8 odsto), u odnosu na žene (4 odsto).

Što se tiče rodnih i starosnih kategorija, žene i mladi dominiraju među onima koji su skloni ovakvim aktivnostima, objašnjava Olivije Matio, tvrdeći da je podatak logičan s obzirom da su ove dve kategorije više pogođene ekonomskom krizom, budući da se od njih očekuje veća dovitljivost u sastavljanju kraja s krajem.

Istraživanje je obavljeno u periodu od 12. do 14. decembra, na reprezentativnom uzorku od 1.054 osobe starije od 18 godina.

U Francuskoj se ove godine za poklone u proseku izdvajalo 346 evra.

(Tanjug, foto: Guliver/Getty Images)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image