U Francuskoj oko 700 mesara prodaje tu vrstu mesa, a sada je naglo poraslo interesovanje kupaca nakon više decenija slabe prodaje.

Medijska hajka oko afere sa konjskim mesom glavna je tema razgovora među Francuzima, pa je prodaja tog mesa porasla za 15 odsto, rekao je predsednik francuske grupacije mesara koje prodaju konjetinu Erik Vigure, a preneo Rojters.

"Tačno je, beležimo rast prodaje u poslednjih par nedelja, jer naši kupci sada otvorenije pričaju o konjskom mesu", rekao je on.

"Nakon izbijanja skandala, svi na radnim mestima pričaju o tome, pa se oni koji inače kupuju konjsko meso osećaju manje krivim i preporučuju mesare u kojima pazare", navodi Vigure.

Sklonost Francuza ka konjetini navodno datira još iz 18-og veka, kada su revolucionari jeli meso konja zbačene aristokratije. Konzumiranje te vrste mesa cvetalo je dva veka, da bi kasnije "izašlo iz mode".

Skandal oko konjskog mesa buknuo je prošlog meseca kada su testovi u Irskoj otkrili da neki proizvodi od govedine sadrže konjski DNK, što je dovelo do povlačenja proizvoda širom Evrope.

Iako je afera izazvala zabrinutost javnosti oko nadzora u prehrambenoj industriji, takođe je pokrenula debatu o etici izbora konzumiranja konjskog mesa.

"Primio sam mnogo komentara iz mesara koje prodaju konjsko meso širom zemlje i koje navode da su prošle nedelje imale dosta kupaca. Potrošači sada ne osećaju potrebu da se izvinjavaju što jedu konjetinu", rekao je Vigure.

U restoranu Žuti taksi (Le Taxi Jaune) u istorijskom pariškom kvartu Mare, koji je među retkim restoranima u tom gradu koji služe specijalitete od konjskog mesa, šef kuhinje Otis Leber takođe navodi da je primetio rast interesovanja. "Ipak, pozovite me za tri meseca pa ću vam reći da li je i dalje tako", rekao je on.

(Tanjug, ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)