Na ulicama najnaseljenijeg južnoafričkog grada Johanesburga vreba nova vrsta lopova koje zanima samo jedan plen - kosa upletena u sve popularnije dredove.
Cena jednog od simbola rastafarijanizma, koji je i na Zapadu postao pravi hit, dostiže od 15 evra za kraće dredove do 150 za duže.
Zbog toga, ponosni vlasnici dredova u Johanesburgu, a od nedavno i u lučkom gradu Durbanu, sada noću ne smeju slobodno da šetaju raspuštene kose, već nose kape, strahujući koje će sredstvo lopovi upotrebiti, budući da često potežu i noževe i komade stakla.
Da bi dredovi porasli do solidne dužine potrebno je i nekoliko godina, a potražnja na tržištu je izuzetno porasla jer mnogi za to nemaju strpljenja pa pribegavaju novoj tehnici u oblikovanju kose koja omogućava da se na ravnu kosu nadograde gotove pletenice. Kradljivci dredova prvi put su pažnju na sebe skrenuli kada je u medije prošlog meseca dospeo slučaj državljanina Zimbabvea Mutse Madonkoa, koji je napadnut i obrijan do glave ispred jednog noćnog kluba u Johanesburgu, piše Bi-Bi-Si (BBC).
Madonko je svoje dredove negovao 10 godina, a sada od napada, posebno noću, strahuje i njegov stilista Andile Kumalo, koji uspešno vodi jedan mali frizerski salon, koji je uvek prepun mušterija.
Kumalo kaže da je u proteklih šest meseci čuo za čak četiri slučaja napada radi krađe dredova.
Žrtve uglavnom slučajeve i ne prijavljuju policiji, jer smatraju da neće biti shvaćene ozbiljno, ali policija insistira da napade treba prijaviti, iako zakonom nisu propisane sankcije za krađu kose.
Poreklo dredova nije sasvim poznato, a uglavnom se vezuje za rastarafijanizam.
Za pojedine zajednice dredovi su deo etničkog identiteta, kulturnih ili verskih principa, kao što je slučaj sa kenijskim Masai ratnicima, prepoznatljivim po svojim crvenim pletenicama, dok je na Zapadu ovo uglavnom samo još jedan modni trend.
(Tanjug, foto ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)
Zbog toga, ponosni vlasnici dredova u Johanesburgu, a od nedavno i u lučkom gradu Durbanu, sada noću ne smeju slobodno da šetaju raspuštene kose, već nose kape, strahujući koje će sredstvo lopovi upotrebiti, budući da često potežu i noževe i komade stakla.
Da bi dredovi porasli do solidne dužine potrebno je i nekoliko godina, a potražnja na tržištu je izuzetno porasla jer mnogi za to nemaju strpljenja pa pribegavaju novoj tehnici u oblikovanju kose koja omogućava da se na ravnu kosu nadograde gotove pletenice. Kradljivci dredova prvi put su pažnju na sebe skrenuli kada je u medije prošlog meseca dospeo slučaj državljanina Zimbabvea Mutse Madonkoa, koji je napadnut i obrijan do glave ispred jednog noćnog kluba u Johanesburgu, piše Bi-Bi-Si (BBC).
Madonko je svoje dredove negovao 10 godina, a sada od napada, posebno noću, strahuje i njegov stilista Andile Kumalo, koji uspešno vodi jedan mali frizerski salon, koji je uvek prepun mušterija.
Kumalo kaže da je u proteklih šest meseci čuo za čak četiri slučaja napada radi krađe dredova.
Žrtve uglavnom slučajeve i ne prijavljuju policiji, jer smatraju da neće biti shvaćene ozbiljno, ali policija insistira da napade treba prijaviti, iako zakonom nisu propisane sankcije za krađu kose.
Poreklo dredova nije sasvim poznato, a uglavnom se vezuje za rastarafijanizam.
Za pojedine zajednice dredovi su deo etničkog identiteta, kulturnih ili verskih principa, kao što je slučaj sa kenijskim Masai ratnicima, prepoznatljivim po svojim crvenim pletenicama, dok je na Zapadu ovo uglavnom samo još jedan modni trend.
(Tanjug, foto ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)