
Tramvaj se posle 69 godina vratio na pariske ulice u subotu, kao moderno prevozno sredstvo u borbi protiv zagadjenja, javljaju agencije.
"Na zagadjenje moramo da odgovorimo delima", izjavio je gradonačelnik Pariza Bertran Delanoe.
Tramvaj T3 zamenio je osam kilometara dosadašnje autobuske linije u južnom perifernom delu Pariza, a, prema procenama, koristiće ga oko 100.000 ljudi.
Tramvaja su 1937. godine zamenili autobusi, metro i automobili. Za projekat pokrenut 2000. godine, bilo je potrebno tri godine radova da bi bio ostvaren, kao i 311,5 miliona evra.
Tramvajem su se osim gradonačelnika Pariza, provozali i prvi ljudi drugih svetskih gradova poput Londona, Montreala, Barselone, kao i gradonačelnik Beograda Nenad Bogdanović.
"Svi mi, gradonačelnici sveta, moramo da odgovorimo efikasnim potezima u borbi protiv zagadjenja", rekao je Delanoe i ukazao da polovina ljudi na planeti danas živi u gradu.
Tramvaj se ove godine vratio u više francuskih gradova, a Marselj 2007. godine dobija svoje prve tramvajske linije.
Istorija pariskih tramvaja počinje još davne 1855. godine, kada su ih vukli konji koje su zamenile parne mašine, pre nego što je uvedena struja.
Na svom vrhuncu, 1925. godine, tramvajska mreža u Parizu imala je 122 linije dužine veće od 1.000 kilometara, a 2.500 tramvaja bi svake godine prevezlo 730.000 putnika.
Medjutim, ovu vrstu prevoznog sredstva je najpre zamenio autobus, a potom metro i automobil, a poslednji pariski tramvaj zaustavio se 15. marta 1937. godine.
(Beta)
"Na zagadjenje moramo da odgovorimo delima", izjavio je gradonačelnik Pariza Bertran Delanoe.
Tramvaj T3 zamenio je osam kilometara dosadašnje autobuske linije u južnom perifernom delu Pariza, a, prema procenama, koristiće ga oko 100.000 ljudi.
Tramvaja su 1937. godine zamenili autobusi, metro i automobili. Za projekat pokrenut 2000. godine, bilo je potrebno tri godine radova da bi bio ostvaren, kao i 311,5 miliona evra.
Tramvajem su se osim gradonačelnika Pariza, provozali i prvi ljudi drugih svetskih gradova poput Londona, Montreala, Barselone, kao i gradonačelnik Beograda Nenad Bogdanović.
"Svi mi, gradonačelnici sveta, moramo da odgovorimo efikasnim potezima u borbi protiv zagadjenja", rekao je Delanoe i ukazao da polovina ljudi na planeti danas živi u gradu.
Tramvaj se ove godine vratio u više francuskih gradova, a Marselj 2007. godine dobija svoje prve tramvajske linije.
Istorija pariskih tramvaja počinje još davne 1855. godine, kada su ih vukli konji koje su zamenile parne mašine, pre nego što je uvedena struja.
Na svom vrhuncu, 1925. godine, tramvajska mreža u Parizu imala je 122 linije dužine veće od 1.000 kilometara, a 2.500 tramvaja bi svake godine prevezlo 730.000 putnika.
Medjutim, ovu vrstu prevoznog sredstva je najpre zamenio autobus, a potom metro i automobil, a poslednji pariski tramvaj zaustavio se 15. marta 1937. godine.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.