Evropska unija u sredu je objavila nova pravila koja ograničavaju radno vreme vozača kamiona i autobusa i sprečavaju vozački zamor koji je kriv za jednu od pet smrtonosnih saobraćajnih nesreća u koja su uključena teška vozila.
Evropska unija u sredu je objavila nova pravila koja ograničavaju radno vreme vozača kamiona i autobusa i sprečavaju vozački zamor koji je kriv za jednu od pet smrtonosnih saobraćajnih nesreća u koja su uključena teška vozila.Nova pravila obavezuju vozače na najmanje dva uzastopna slobodna dana svake dve sedmice i nalažu obavezni dnevni period odmora od devet sati, umesto osam.
Neki vozači autobusa na dugim linijama protestovali su zbog novih ograničenja, ali EU kaže da će ona poboljšati radne uslove i bezbednost na putevima 27 država članica.
"Vozači će imati značajne društvene povlastice, saobraćajne kompaniije će se takmičiti pod jednakim uslovima, a na putevima će svi imati korist od bolje sigurnosti," rekao je komesar za saobraćaj EU Žak Baro (Jacques Barrot).
Medju odredbama novog zakona su smanjenje maksimuma vremena vožnje u jednoj sedmici na 56 sati u odnosu na 74 sata, i zabrana vozačima da rade više od šest dana uzastopno.
Predstavnik EU Matrin Selmajr (Selmayr) kaže da 20 proceneta nesreća sa smrtonosnim ishodom u EU uključuje kamione i druga teška vozila, a da je 20 odsto rezulat umora vozača.
Sprovodjenje novih pravila biće dužnost vlasti pojedinih država članica, ali se krivica za krišenje ograničenja sada prebacuje sa vozača na njihove poslodavce.
(Tanjug)