
Evropska unija u sredu je objavila nova pravila koja ograničavaju radno vreme vozača kamiona i autobusa i sprečavaju vozački zamor koji je kriv za jednu od pet smrtonosnih saobraćajnih nesreća u koja su uključena teška vozila.
Nova pravila obavezuju vozače na najmanje dva uzastopna slobodna dana svake dve sedmice i nalažu obavezni dnevni period odmora od devet sati, umesto osam.
Neki vozači autobusa na dugim linijama protestovali su zbog novih ograničenja, ali EU kaže da će ona poboljšati radne uslove i bezbednost na putevima 27 država članica.
"Vozači će imati značajne društvene povlastice, saobraćajne kompaniije će se takmičiti pod jednakim uslovima, a na putevima će svi imati korist od bolje sigurnosti," rekao je komesar za saobraćaj EU Žak Baro (Jacques Barrot).
Medju odredbama novog zakona su smanjenje maksimuma vremena vožnje u jednoj sedmici na 56 sati u odnosu na 74 sata, i zabrana vozačima da rade više od šest dana uzastopno.
Predstavnik EU Matrin Selmajr (Selmayr) kaže da 20 proceneta nesreća sa smrtonosnim ishodom u EU uključuje kamione i druga teška vozila, a da je 20 odsto rezulat umora vozača.
Sprovodjenje novih pravila biće dužnost vlasti pojedinih država članica, ali se krivica za krišenje ograničenja sada prebacuje sa vozača na njihove poslodavce.
(Tanjug)
Nova pravila obavezuju vozače na najmanje dva uzastopna slobodna dana svake dve sedmice i nalažu obavezni dnevni period odmora od devet sati, umesto osam.
Neki vozači autobusa na dugim linijama protestovali su zbog novih ograničenja, ali EU kaže da će ona poboljšati radne uslove i bezbednost na putevima 27 država članica.
"Vozači će imati značajne društvene povlastice, saobraćajne kompaniije će se takmičiti pod jednakim uslovima, a na putevima će svi imati korist od bolje sigurnosti," rekao je komesar za saobraćaj EU Žak Baro (Jacques Barrot).
Medju odredbama novog zakona su smanjenje maksimuma vremena vožnje u jednoj sedmici na 56 sati u odnosu na 74 sata, i zabrana vozačima da rade više od šest dana uzastopno.
Predstavnik EU Matrin Selmajr (Selmayr) kaže da 20 proceneta nesreća sa smrtonosnim ishodom u EU uključuje kamione i druga teška vozila, a da je 20 odsto rezulat umora vozača.
Sprovodjenje novih pravila biće dužnost vlasti pojedinih država članica, ali se krivica za krišenje ograničenja sada prebacuje sa vozača na njihove poslodavce.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.