"Mašinovođa, koji je lakše povređen u nesreći u kojoj je poginulo 78 lica, nalazi se u pritvoru u bolnici u Santjagu de Komposteli, glavnom gradu Galicije, gdje će ostati do izlaska pred sud, kako je predviđeno zakonom", rekao je portparol policije.

Prema pojedinim izvještajima, voz se kretao više nego dvostruko većom brzinom od dozvoljene kada je iskočio iz šina kod gradića Santijago de Kompostela.

Španski mediji ranije su javili da se mašinovođa Fransisko Garzon Amo (52) prethodno na društvenoj internet stranici Fecebook hvalisao postignutom brzinom.

Garzonov profil na Facebooku deaktiviran je juče u ranim jutarnjim časovima, ali ne pre nego što su korisnici uspeli da kopiraju fotografije na kojima se vidi da je kazaljka na brzinometru na 200 kilometara na čas.

Ta fotografija je "lajkovana" u martu 2012. godine.

On je u proteklih 30 godina bio zaposlen u španskoj železničkoj kompaniji "Renfe", a na liniji između Madrida i Ferola, gde se nesreća desila, bio je duže od godinu dana.

Izvori bliski istrazi rekli su dnevniku "Pais" da rezultati alko-testa obavljeni nakon nesreće ukazuju da Garzon, koji je pod policijskim nadzorom u bolnici, nije bio pod uticajem alkohola.

Neposredno pre nesreće, Garzon je putem radiostanice rekao da se voz kreće brzinom od skoro 200 kilometara na čas, a da pritom nije objasnio razlog.

Crna kutija iz voza na liniji iz Madrida ka gradiću Ferolu nalazi se kod istražnog sudije, a protiv Garzona je pokrenuta zvanična policijska istraga.

Istraga uzroka najteže železničke nesreće u Španiji u poslednjih 40 godina i jedne od najtežih u Evropi usmerena je na mogući problem sa kočnicama i prebrzu vožnju.

List "Mundo" navodi da policija smatra da je uzrok nesreće možda bila "nesmotrenost" mašinovođe.

Nesreća se dogodila u sredu uveče kada je voz ulazio u veliku krivinu poznatu po imenu "A Gandeira", oko četiri kilometra od stanice u Santjagu de Komposteli, na severu Španije.

Na dramatičnom video snimku bezbednosne kamere vidi se kako voz izleće iz šina i udara u betonski zid pored pruge. Smrskani vagoni su uklonjeni sa šina kranovima i poslati na anlizu, prenose mediji.

"Sistemi za upozoravanje su detektovali da Fransisko Hose Garson Amo, mašinovođa voza Alvia koji je dolazio iz Madrida, vozi brzinom od 190 kilometara na sat, iako je ograničenje na 80", piše "Pais".

List je juče objavio da je mašinovođa odmah posle nesreće izjavio da je vozio 190 kilometara na sat u trenutku iskakanja iz šina.

"Nadam se da niko nije poginuo zato što ću ih nositi na savesti", rekao je on, navodno, šefovima preko radio veze dok je bio zarobljen u kabini nakon iskakanja voza sa osam vagona iz šina.

Policija danas treba da ispita mašinovođu koji, kako tvrdi džavna železnica "Renfe" ima više od 10 godina iskustva u upravljanju vozom.

U Španiji je danas drugi dan žalosti zbog pogibije 80 ljudi u nesreći.

Više od 90 od ukupno 218 putnika voza koji je izleteo iz šina pre ulaska u stanicu u Santjago de Komposteli i dalje se nalaze u bolnici, a 30 njih je u kritičnom stanju.

Najmanje 130 ljudi je prebačeno u bolnicu posle nesreće, a 95 se još nalazi na lečenju. Među 32 teško povređenih ima i dece.