On se izgleda da se konsultovao u vezi kvara, navedeno je u saopštenju suda na osnovu podataka iz crne kutije.

Prema audio snimku iz crne kutije, mašinovođa je telefonom razgovarao sa članom personala Renfe, železničke kompanije, a najverovatnije je u pitanju kontrolor koji mu je dao uputstva.

U saopštenju se navodi da je mašinovođa izgleda gledao plan ili neki pisani dokument.

Voz se kretao brzinom od 153 kilometra na čas u momentu kada je izleteo iz šina, navedeno je u saopštenju.

Pre nesreće voz se kretao brzinom od 192 kilometra na čas, precizirano je iz suda i navedeno da je nekoliko sekundi pre izlijetanja aktivirana kočnica.

Mašinovođa se tereti za "nesmotreno ubistvo bez predumišljaja".

Prema pojedinim izveštajima, u vreme nesreće voz se kretao dvostruko većom brzinom vod dozvoljene.

Portparolka španskog suda rekla je da ta kutija, otvorena danas, sadrži podatke vezane za brzinu voza, kao i komunikacije koje su se odvijale prema vozaču voza i od njega.

Ona je govorila pod anonimnošću, u skladu sa sudskom politikom, preneo je danas AP.

Istraga je usmerena na njegov neuspeh da zakoči, jer je voz u velikoj brzini ušao u visokorizičnu krivinu kod hodočasničkog grada Santijago de Kompostela na severozapadu zemlje.