Prema audio snimku iz crne kutije, mašinovođa je telefonom razgovarao sa članom personala Renfe, železničke kompanije, a najverovatnije je u pitanju kontrolor koji mu je dao uputstva.
U saopštenju se navodi da je mašinovođa izgleda gledao plan ili neki pisani dokument.
Voz se kretao brzinom od 153 kilometra na čas u momentu kada je izleteo iz šina, navedeno je u saopštenju.
Pre nesreće voz se kretao brzinom od 192 kilometra na čas, precizirano je iz suda i navedeno da je nekoliko sekundi pre izlijetanja aktivirana kočnica.
Mašinovođa se tereti za "nesmotreno ubistvo bez predumišljaja".
Prema pojedinim izveštajima, u vreme nesreće voz se kretao dvostruko većom brzinom vod dozvoljene.
Portparolka španskog suda rekla je da ta kutija, otvorena danas, sadrži podatke vezane za brzinu voza, kao i komunikacije koje su se odvijale prema vozaču voza i od njega.
Ona je govorila pod anonimnošću, u skladu sa sudskom politikom, preneo je danas AP.
Istraga je usmerena na njegov neuspeh da zakoči, jer je voz u velikoj brzini ušao u visokorizičnu krivinu kod hodočasničkog grada Santijago de Kompostela na severozapadu zemlje.
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti