Piloti najpoznatije svetske niskobudžetne aviokompanije su po internom istraživanju zabrinuti zbog nedostatka transparentnosti u pogledu bezbednosti leta.
Velika većina pilota Rajanera (Ryanair), 88,8 odsto, smatra da ta kompanija nema "otvorenu i transparentnu kulturu bezbednosti", navodi se u istraživanju Udruženja pilota Rajanera (The Ryanair Pilot Group RPG) tokom kojeg je aketiran 1.093 kapetan i kopilot - skoro trećina radne snage.
Velika većina (93,6 odsto) zahteva nezavisnu istragu uticaja uslova svog rada na bezbednost letenja.
Prema Kanalu 4, velika većina pilota ima ugovor od "nula sati leta" što znači da nemaju garantovan minimalan mesečni broj radnih sati, da su plaćeni su samo kada lete, a ne smeju da rade i za nekog drugog.
Anketa je odgovor na pretnju Rajanera pilotima, koji su od vlasti Irske i Evrope peticijom zahtevali da analiziraju bezbednost.
Rajaner je saopštio da ima "izuzetan rekord bezbednosti za 29 godina rada" i da udruženje njegovih pilota nije reprezentativno jer njegovi lideri rade i za konkurente kao što su KLM i Er Lingus (Aer Lingus).
Studija je zato "lišena nezavisnosti, objektivnosti i pouzdanosti", saopštila je kompanija.