Pretnje islamskih terorista da će napasti železničke čvorove u Evropi izazvla je pravu uzbunu u zemljima koje imaju veliku železničku infastrukturu.
Ugrožena su najviše velika čvorišta, poput Kelna i Frankfurta na Majni.
Očekuje se da će na stanicama biti instalirano još kamera za nadzor.
Nakon napada na vozove u Madridu 2004. godine Španija je pojačala sigurnosne mere na železničkim stanicama.
Kontrole u slučaju brzih vozova, na međugradskim linijama, liče onima na aerodromima.
Putnici u voz mogu ući tek nakon što se skeniraju njihove torbe. Karte ne kontrolišu kondukteri već ih pregledaju u bezbednosnim koridorima preko kojih se ulazi na peron.
Britanska firma "Evrostar grup" je već krajem 90-ih godina prošlog veka sprovodila stroge kontrole na stanicama i međunarodnim linijama.
Putnici su, slično kao i na aerodromima, morali da prođu kroz "ček in" kontrolu.
U Rusiji se od aprila ove godine na 32 velike železničke stanice sprovode kontrole slične onima iz aviosaobraćaja.
Kako ne bi bilo zastoja, ruske vlasti ne kontrolišu sve putnike i njihove torbe, već samo pojedince.