Inženjer Marćelo Luski, koji nadgleda akciju, izjavio je da je kritična faza odvajanja olupine od grebena završena i da je brod uspravljen za nekoliko stepeni.
On je za televiziju "Skaj TG24" rekao da bi sada akcija uspravljanja mogla da ide brže.
Velika operacija uspravljanje olupine luksuznog broda, koji je potonuo 13. januara 2012. godine, počela je nakon tročasovnog odlaganja zbog nevremena.
Ovu akciju, koja do sada nije nikada izvedena za tako veliki brod, sprovodi tim od 500 ljudi i trebalo bi da traje oko 12 časova.
Brod je delimično potonuo 13. januara kod ostrva Đilja u Tirenskom moru, kada je stradalo 32 ljudi.
Početak akcije bio je planiran za danas u 6.00 časova, ali je sinoćnje jako nevreme omelo ekipu.
"Ne menjamo plan. Nevreme nas je sprečilo da noćas postavimo plutajuću strukturu, na koju treba da bude postavljen kontrolni punkt. Sada treba da nadoknadimo to izgubljeno vrijeme", rekao je šef projekta Franko Gabrijeli i dodao da ovakvo nevreme nije moglo da se predvidi.
Ovakva akcija nije nikada ranije izvedena, a timovi koji rade na izvlačenju broda upozoravaju da postoji rizik da se brod raspadne na delove tokom izvlačenja, jer se ne zna u kakvom je stanju potopljeni deo do kojeg ne može da se priđe.
Brod "Kosta Konkordija" dug je 290 metara, širok 35 metara i težak 114.000 tona.
Visok je kao zgrada od 11 spratova i velik kao tri fudbalska terena.
U procesu pripreme konstrukcija predviđenih za uspravljanje broda upotrebljeno je 30.000 tona čelika i uloženo više od 600 miliona evra.
Šef projekta Franko Gabrijeli je rekao novinarima jutros da se neće menjati plan.
"Nevreme nas je sprečilo da noćas postavimo plutajuću strukturu, na koju treba da bude postavljen kontrolni punkt. Sada treba da nadoknadimo to izgubljleno vreme", rekao je Gabrijeli i dodao da takvo nevreme nije moglo da se predvidi.
Dvadeset meseci posle nesreće, italijanske vlasti juče su dale zeleno svetlo za operaciju ispravljanja broda, ocenivši da su jačina vetra i visina talasa u granicama najviših izvodljivih vrednosti proračunatih za rotaciju.
"Dokazaćemo da će se sve što smo zamislili i proračunali dogoditi kao što je planirano", rekao je juče Franko Gabrijeli ispod velikog belog šatora podignutog u luci za oko 400 novinara koji prate ovu operaciju.
Optimisti su i zvaničnici grupe Kosta, vlasnici broda, i američka matična kuća Karnival, koja će platiti ovu mamutsku operaciju, koja je do danas koštala više od 600 miliona evra.
Brod bi trebalo, kada se uspravi, da bude odvučen u luku, što može da potraje nekoliko meseci.
Sav pomorski saobraćaj oko ostrva je obustavljen. Poslednji trajekt ka kopnu krenuo je jutros u 6.00 i vratiće se tek kad se operacija završi.
Operacijom iz kontrolne sale na daljinu upravlja 12 ljudi, svaki ispred svog kompjutera i svaki s konkretnim zadatkom.
Čak se kontrolišu i "otkucaji srca" Nika Slouna, svetskog stručnjaka za ovakve operacije koga je angažovao američko italijanski konzorcijum Titan-Mikoperi da nadzire ove radove, našalio se Gabrijeli.
Sloun direktno nadzire ekipu od 500 ljudi koji učestvuje u ispravljanju broda.
"Konkordija" je u noći 13. januara 2012. udarila u greben u blizini ostrava Điljo i prevrnula se kada je kroz rasekotinu dugačku 53 metra voda prodrla u potpalublje.
Od 4.200 putnika i članova posade, poginule su 32 osobe, a tela dve žrtve nisu nađena, te se pretpostavlja da su na dnu olupine.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona