U Švajcarskoj je, posle osam godina radova, pušten u rad najduži železnički kopneni tunel na svetu, koji spaja severni i južni deo Evrope.
U Švajcarskoj je, posle osam godina radova, pušten u rad najduži železnički kopneni tunel na svetu, koji spaja severni i južni deo Evrope.Tunel će skratiti vreme putovanja vozom izmedju Nemačke i Italije sa dosadašnjeg 31 sata na manje od dva sata, dok će putovanje od Berna, na severnom kraju tunela, do Vispa, mesta nadomak skijaških oblasti Cermat u Švajcarskoj i Kurmajer u Italiji, na južnom kraju tunela, biti upola kraće i trajaće svega 55 minuta.
Nekoliko stotina zvaničnika i gradjana okupilo se ispred severnog ulaza tunela Lečberg, dugačkog 34,6 kilometara, da, uz vatromet, pozdravi prolazak prvog voza.
Tunel, čija je izgradnja koštala oko 4,3 milijarde švajcarskih franaka, oborio je rekord najdužeg kopnenog tunela, koji je do sada držao japanski tunel Hakoda, dug 26,5 kilometara.
Lečberg je treći najduži tunel na svetu, iza japanskog podvodnog tunela Seikan i tunela ispod Lamanša, koji spaja Francusku i Veliku Britaniju.
(Tanjug)