Na spisku je 36 članova posada suspendovanih na osnovu medicinskih testova na alkohol i psihoaktivne supstance pred poletanje, od kraja 2011. godine, prenosi Itar tas.

Najveći broj "uhvaćenih" je u kompaniji Juter - 13 ljudi. Među njima je šest stjuarda, uključujući jednu ženu, dva mehaničara, dva kopilota i tri kapetana aviona.

Na drugom mestu je aviokompanija Jakutija, sa tri stjuarda i tri kopilota. Treće mesto dele vazduhoplovna kompanija Sibir, čija su tri stjuarda "skinuta" sa leta i Rosija (pripada grupi Aeroflot), u kojoj su u konzumiranju alkohola uvaćeni dva stjuarda i jedan kapetan.

Dva stjuarda sa "crnog spiska" su iz aviokompanije Tajmir, oba uhvaćena istog dana.

Na spisak su ušli i stjuard i kopilot Uraljskih avialinija i po jedan član posade iz Skaj ekspresa, Transaero, Iraero, Tulparer i drugih.

Cilj objavljivanja imena takvih radnika, pre svega je povezan s pitanjima bezbednosti leta, objasnio je Itar tasu predstavnik Rosavijacije Sergej Izvoljskij. Prema njegovim rečima, nadzorni organi aktiviraju te slučajeve, kada članovi posade, otpušteni zbog upotrebe alkohola i psihoaktivnih supstanci, pokušaju da nađu zaposlenje u drugim aviokompanijama bez otkrivanja razloga otpuštanja sa prethodnog radnog mesta.

Očigledno je da prilikom zapošljavanja novih radnika rukovodstvo aviokompanija mora da bude u potpunosti informisano o "radnoj biografiji" potencijalnog zaposlenog, dodao je Izvoljskij.

Početkom decembra direktor Rosavijacije Aleksandar Neradko  je predložio da se unesu izmene u program obuke pilota. Predlog obuhvata povećanje broja časova treninga za izvođenje aviona iz kompleksnog položaja u vazduhu, kao što su upadanje u "makaze", usporavanje, kao i broj manevara pri otkazivanju jednog motora.

Sa tom inicijativom Rosavijacija je istupila posle katastrofe Boinga 737 aviokompanije Tatarstan u Kazanju, u kojoj je poginulo 50 ljudi.

Rosavijacija je takođe tražila provere legitimnosti  pilotskih dozvola svim prekvalifikovanim inžinjerima leta i stjuardima, izdatim 2009. godine.