"Mamma mia!", povikaše Italijani uglas kada su videli, najblaže rečeno, neobičnu reklamu američkog proizvođača oružja "Armalite" za svoju snajpersku pušku AR-50A1.

Reklamiranje oružja samo po sebi je za kritiku, a kada se uz to u reklami upotrebi i jedno od najpoznatijih umetničkih dela u istoriji ljudske civilizacije i jednog od najpoznatijih umetnika, onda je to, zaista, za svaku osudu.

Dakle, taj američki proizvođač oružja je (zlo)upotrebio Mikelanđelovog Davida, tutnuvši mu snajper "u ruke", uz poruku: "Remek-delo".

Italijani su ogorčeni, šokirani, zapanjeni drskošću Amerikanaca, odnosno proizvođača oružja iz Ilionoisa.

Ministar kulture Italije Dario Fračeskini je ovu reklamu nazvao "provokacijom" i najavio akcije kako bi "Armalite" povukao spornu ideju.

"Reklama na kojoj je David sa puškom je uvredljiva i trebalo bi je smatrati kao kršenje zakona. Upotrebićemo sve zakonom dozvoljene mere da sprečimo ovog američkog proizvođača da koristi ovakvu vrstu kampanje", napisao je Frančeskini na Twitteru.

Zanimljivo, ova reklama nije nova. Štaviše, ima već godinu dana, ali Italijani su reagovali tek sada kada se ona pojavila u lokalnoj štampi.

Da stvar bude još gora, na drugoj fotografiji snajper (njegova cena je, inače, 3.300 dolara) je postavljen na zid muzeja između dve slike, a njegov vrh je  uperen tačno u glavu Mona Lize.

Kustos jednog muzeja u Firenci Kristina Aćidini kaže da je fotografija Davida zaštićena i da se ne može koristiti bez prava, odnosno licence.

I građani Italije su digli glas protiv ovakve reklame, a pojedini od njih pitali su Amerikance: "Zašto ne koristite svoja prokleta remek-dela za kampanje?".

Ima i ovakvih poruka preko Twittera: "Umetnost je nedodirljiva i ne može se upotrebiti da bi se sejala smrt. Ako želite da praznite novčanike na ovakve stvari, onda koristite svoje spomenike i statue, imate ih dovoljno".