• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mikelanđelo ovo nije imao na umu

Izvor mondo.rs

Italijani šokirani i ogorčeni zbog reklame američkog proizvođača oružja u kojoj je upotrebljena statua Davida. Mikelanđelov junak drži snajpersku pušku AR-50A1!?

"Mamma mia!", povikaše Italijani uglas kada su videli, najblaže rečeno, neobičnu reklamu američkog proizvođača oružja "Armalite" za svoju snajpersku pušku AR-50A1.

Reklamiranje oružja samo po sebi je za kritiku, a kada se uz to u reklami upotrebi i jedno od najpoznatijih umetničkih dela u istoriji ljudske civilizacije i jednog od najpoznatijih umetnika, onda je to, zaista, za svaku osudu.

Dakle, taj američki proizvođač oružja je (zlo)upotrebio Mikelanđelovog Davida, tutnuvši mu snajper "u ruke", uz poruku: "Remek-delo".

Italijani su ogorčeni, šokirani, zapanjeni drskošću Amerikanaca, odnosno proizvođača oružja iz Ilionoisa.

Ministar kulture Italije Dario Fračeskini je ovu reklamu nazvao "provokacijom" i najavio akcije kako bi "Armalite" povukao spornu ideju.

"Reklama na kojoj je David sa puškom je uvredljiva i trebalo bi je smatrati kao kršenje zakona. Upotrebićemo sve zakonom dozvoljene mere da sprečimo ovog američkog proizvođača da koristi ovakvu vrstu kampanje", napisao je Frančeskini na Twitteru.

Zanimljivo, ova reklama nije nova. Štaviše, ima već godinu dana, ali Italijani su reagovali tek sada kada se ona pojavila u lokalnoj štampi.

Da stvar bude još gora, na drugoj fotografiji snajper (njegova cena je, inače, 3.300 dolara) je postavljen na zid muzeja između dve slike, a njegov vrh je  uperen tačno u glavu Mona Lize.

Kustos jednog muzeja u Firenci Kristina Aćidini kaže da je fotografija Davida zaštićena i da se ne može koristiti bez prava, odnosno licence.

I građani Italije su digli glas protiv ovakve reklame, a pojedini od njih pitali su Amerikance: "Zašto ne koristite svoja prokleta remek-dela za kampanje?".

Ima i ovakvih poruka preko Twittera: "Umetnost je nedodirljiva i ne može se upotrebiti da bi se sejala smrt. Ako želite da praznite novčanike na ovakve stvari, onda koristite svoje spomenike i statue, imate ih dovoljno".

Tagovi

Komentari 16

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Generacija 1967

Gustave, i u pravu si i nisi u pravu. Moj prijatelj, pametan, pravedan, uspešan i žestok čovek, imao je uvek napunjen, zakočen pištolj u svojoj kući, za samoodbranu. Ženu i 2 sina u osnovnoj školi je naučio da barataju pištoljem. U trenutku psihičke labilnosti, njegov sin je uzeo lako dostupan očev pištolj, otišao pored reke i pucao sebi u glavu. STRAŠNO ! Ko uzme - kajaće se, ko ne uzme - kajaće se. Nemam pištolj u kući, ali, nedaj Bože, da mi neka bitanga nasrne na porodicu i šrafcigerom ću ga počistiti sa ovog sveta. Sine Marko, ZLO DOBRA DONETI NEĆE kaže majka Jevrosima svom sinu Marku Kraljeviću u jednoj narodnoj pesmi. VUK NA OVCU SVOJE PRAVO IMA, KO TIRANIN NA SLABA ČOVEKA, AL TIRANSTVU STATI NOGOM ZA VRAT I DOVESTI K POZNANIJU PRAVA, TO JE LJUDSKA DUŽNOST NAJSVETIJA. Njegoš. Pozdrav Gustave !!!

Milan panić

So to je demokratija-jee.

neko ko (ne) zna

Šta reći sem: Amerikanci!!

special image