"Avion je promenio kurs posle Kota Baru i spustio se na manju visinu. Uspeo je da uđe u Moreuz Malaka", naveo je malezijski vojni zvaničnik, koji je zadužen za informisanje o istrazi, prenela je agencija Rojters.

Avion na letu od Kuala Lumpura do Pekinga, sa 227 putnika i 12 članova posade, u subotu rano ujutro sat vremena po poletanju poslednji put je imao kontakt sa kontrolom leta kod istočnog malezijskog grada Kota Baru.

Nije bilo radio kontakta koji bi ukazivao na problem i, u odsustvu bilo olupine ili podataka o samom letu, policiji je ostalo da "češlja" putničke i liste posade kao potencijalni trag.

"Možda je neko na letu kupio vrednu polisu osiguranja, koju želi da porodica dobije ili neko ko duguje veliku svotu novca, znate, mi razmatramo sve mogućnosti", rekao je direktor malezijske policije Kalid Abu Bakar na konferenciji za novinare.

Bakar je dodao da je policija tokom istrage "veoma dobro češljala video snimak uzet sa KLIA (Međunarodnog aerodroma Kuala Lumpur), kako bi proučili obrazce ponašanja kod svih putnika nestalog aviona".

Moreuz Malaka je jedan od najprometnijih svetskih pomorskih puteva koji se prostire duž malezijske zapadne obale i povezuje Andamansko more sa Indijskim okeanom na zapadu i Južnokinesko more sa Tihim okeanom na istoku u jugoistočnom delu Azije.

ODBAČENA TEZA O TERORISTIČKOM NAPADU

Nestanak malezijskog aviona verovatno nije posledica terorističkog napada, saopštio je danas Interpol, nakon što je obelodanjeno da su dvojica putnika u njemu koristila ukradene pasoše zemalja EU.

"Što nam više informacija pristiže, to smo skloniji da zaključimo da to nije bio teroristički incident", ističe Ronald Nobl, šef Interpola, a prenosi AFP.

Ova agencija je danas objavila slike dvojie Iranaca,koji su  se na let nestalog malezijskog aviona za Peking ukrcali sa ukedenim pasošima.

Ronald Nobl je izjavio kako su dvojica iranaca, jedan star 19, a drugi 29 godina, u Kuala Lumpur doputovali koristeći pasoše svoje zemlje, a onda su ih tu očigledno zamenili ukradenim austrijskim, odnosno italijanskim.

Kako se saznaje, dvojica Iranaca su planirala da potraže azil u Nemačkoj.

TELEFONI PUTNIKA I DALJE ZVONE

Mobilni telefoni nestalih putnika navodno i dalje zvone, a 19 porodica potpisalo je izjavu u kojoj tvrde da su uspeli da pozovu svoje najmilije, ali nisu dobili nikakav odgovor.

Neki od putnika su čak bili onlajn na kineskoj društvenoj mreži "QQ".

Potraga za nestalim malezijskim avionom ušla je danas u četvrti dan, dok među bezbednosnim zvaničnicima u Evropi, SAD-u i Aziji raste skepticizam da je letilica bila meta terorističkog napada.

Američka mornarica uputila je i drugi vojni brod - razarač "Kid" (Kidd), u potragu za avionom Boing 777-200 malezijske vazduhoplovne kompanije nestalim u u Južnom Kineskom moru.

"Nastavljamo da pomažemo malezijskoj vladi u potrazi i spasilačkoj operaciji u vezi sa nestankom aviona", rekao je portparol Pentagona, pukovnik Stiven Voren.

Ranije su SAD angažovale u operaciji potrage razarač "Pinkni" (Pinckney) i vojni avion "Orion".

Prema Vorenovim rečima, posada "Pinknija" je istražila pronađene ostatke u zoni potrage i zaključila da one ne pripadaju nestalom avionu.

U operaciji su angažovana i dva helikoptera "Sihok" (Seahawk), koji su opremljeni aparatima infracrvenog zračenja za potragu u noćnim uslovima, preneo je AFP.

Predstavnik Pentagona je rekao da posade američkih razarača rade u bliskoj koordinaciji sa vojnim brodovima Malezije, Kine i Singapura.

Veza sa avionom izgubljena je dva sata posle poletanja iz Kuala Lumpura za Peking i tada se nalazio nad Južnim Kineskim morema na udaljenosti od 120 morskih milja od grada Kota-Baru.

Prema preliminarnim podacima u njemu su bili 154 državljanina Kine, 38 Malezije, pet Indije, po sedam Indonezije i Australije, četiri iz SAD, tri iz Francuske, po dva iz Novog Zelanda, Kanade i Ukrajine, po jedan i Rusije i Holandije.

Američka vlada uputila je preko vikenda tim istražitelja i eksperata Federalnog istraznog biroa (FBI) i službe za saobraćajnu bezbednost da pomogne u istrazi.

U potrazi za avionom učestvuju najmanje 34 aviona i 40 brodova iz nekoliko zemalja. Istraga je proširena na 100 nautičkih milja radijusa od tačke u kojoj je avion nestao sa radara između Malezije i Vijetnama u subotu ujutro.

Rojters izveštava, pozivajući se na izvore iz američke i evropskih vlada, da su istražioci u Maleziji sumnjičavi prema verziji da je letelica bila meta napada, iako specijalne službe nisu odbacile takvu mogućnost.

Malezijske vlasti su ukazale da dokazi do sada nisu dovoljno snažni da bi se podržala verzija o napadu, i da je "očigledan pad" aviona mogao da bude uzrokovan mehaničkim ili problemima pilota.

"Nema dokaza koji nagoveštava teroristički akt", rekao je evropski bezbednosni izvor, dodajući da, istovremeno, nema ni objašnjenja "šta se dogodilo ni gde je avion", navodi britanska agencija.