• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Poslednji snimak pilota nestalog boinga!

Izvor mondo.rs

Sigurnosna kamera snimila je trenutak kada piloti nestalog Boinga 777 kompanije "Malezija erlajns" prolaze obezbeđenje na aerodromu pre kobnog poletanja.

Kamera je snimila pilota leta "boing 777", kapetana Zaharija Ahmada Šaha, i kopilota Farika Abdula Hamida kako prolaze kroz skener na međunarodnom aerodromu Kuala Lumpur, piše "Dejli mejl."

Prema pisanju Daily Maila, stariji od dvojice pilota, Šah, bio je protivnik vladajuće koalicije na Maleziji. On je navodno bio veliki politički aktivista i nije krio da podržava vođu malezijske opozicije Anvara ibrahima.

Prema pisanju lista dan pre nestanka aviona Anvar Ibrahim je osuđen na zatvorsku kaznu od pet godina zbog sodomije.

Trenutak kad piloti nestalog aviona "Malezija erlajns" prolaze obezbeđenje na aerodromu pre sudbonosnog poletanja snimila je nadzorna kamera.
Izvor: YouTube

Inače, piloti se posljednjih dana često pominju u kontekstu mogućih otmičara aviona.

Policija je već pregledala kapetanovu kuću u kojoj je živio s razvedenom suprugom i njihovo troje dece. Šahova supruga i deca navodno su napustili kuću dan pre nestanka aviona.

Malezijska vlada je potvrdila da je avion namerno promenio kurs i da je možda otišao čak do centralne Azije, ili južno, preko Indijskog okeana.

Vlasti su navele da je neko u avionu prvo onesposobio jedan od njegovih komunikacionih sistema  u 1.07 sati ujutro, po lokalnom vremenu. Oko 14 minuta kasnije, isključen je predajnik sa automatskim prijemom, koji identifikuje avion na komercijalnim radarskim sistemima.

Zbog činjenice da su ta dva sistema ugašena u vremenskom razmaku, vlada smatra da je nestanak aviona "namerni čin".

Kopilot uputio poslednju poruku

Poslednje reči iz malezijskog aviona uputio je kopilot, a ne pilot kao što je ranije saopšteno, rekao je generalni direktor "Malezijan erlajnsa" Ahmed Jauhari Jahja.

"Rezultati prvih istraga pokazuju da je poslednje reči izgovorio kopilot", rekao je on na konferenciji za novinare, prenele su agencije.

Poslednja poruka iz kokpita glasila je: "Dobro, laku noć".

Jahja je, takođe, rekao da se ne zna u kom trenutku je ručno isključen glavni sistem signalizacije u avionu, mada je ranije rečeno da se to dogodilo pre nego što je kopilot izgovorio poslednje reči.

Poslednje reči iz kokpita izgovorene su dok je avion napuštao vazdušni prostor Malezije i prelazio u nadležnost kontrole leta u Vijetnamu.

Potragu za nestalim malezijskim avionom u južnom delu Indijskog okeana ubuduće će predvoditi Australija, rekao je australijski premijer Toni Ebot, dok je kinesko Ministarstvo spoljnih poslova poručilo da Malezija mora odmah proširiti i jasno definisati opseg potrage.

Malezijski avion sa 239 putnika i članova posade nestao je sa civilnog radara 8. marta ubrzo nakon poletanja iz Kuala Lumpura za Peking i od tada mu se gubi svaki trag. Dve trećine putnika nestalog avion bili su Kinezi.

Satelitski podaci ukazuju da bi avion mogao biti bilo gde u nekom od dva velika luka: jedan se prostire od severnog Tajlanda do granica Kazahstana i Trukmenistana, a drugi, južni, od Indonezije do Indijskog okeana zapadno od Australije.

Ministar saobraćaja Hišamudin Husein je na konferenciji za novinare izjavio da može da potvrdi da je potraga u južnim i severnim koridorima već počela.

Australijski premijer je rekao da je razgovarao telefonom sa malezijskim kolegom Nadžibom Razakom i da je ponudio više resursa za nadgledanje uz dva aviona "Orion", koja je Australija već poslala.

"On je tražio od Australije da preuzme odgovornost za potragu u južnoj zoni pošto malezijske vlasti sada misle da je ona jedna od mogućih putanja nestalog aviona. Ja sam pristao na to", rekao je Ebot poslanicima australijskog parlamenta.

Nestanak aviona zbunjuje istražitelje i stručnjake za avijaciju. Letelica je nestala sa civilnog radara kod istočne obale Malezije manje od sat vremena posle poletanja, navodi Rojters.

Rođaci putnika kritikuju Maleziju

Rođaci putnika Kineza - dve trećine od ukupnog broja putnika nestalog aviona malezijske aviokompanije izrazili su danas bes i optužili vladu u Kuala Lumpuru da "govori gluposti" umesto da saopšti više informacija o misteriji.

"Samo malezijska vlada zna istinu. Oni pričaju gluposti od početka. Vi (Malezija) krijete mesto (nestanka) od početka i posle sedam - osam dana ste ga otkrili? To je najbolje vreme da se pokrene spasavanje", rekao je otac jednog od putnika aviona, Ven Vančeng posle sastanka sa zvaničnicima u Pekingu pošto je potraga ušla u deseti dan.

Ven je primetio da "naravno da nema korisnih informacije za rodbinu nestalih i nikada nije bilo", navela je agencija AFP.

Malezija je na meti oštrih kritika kineskih državnih medija i korisnika društvenih mreža, pošto je malezijski premijer u subotu obelodanio da je let bio namerno preusmeren i da je avion leteo nekoliko sati pošto je napustio putanju na letu od Kuala Lumpura do Pekinga.

S druge strane, susedi Malezije - Kazahstan i Kirgistan saopštili su danas da u njihov vazdušni prostor nije ušao "neidentifikovani" avion 8. marta - na dan nestatka malezijskog aviona, pošto su se pojavile spekulacije da je avion s leta MH370 preusmeren duž severne trase ka Tajlandu.

Avion sa 239 putnika i članova posade bi hipotetički mogao da uđe kazahstanski vazdušni prostor, ali bio bi tamo otkriven, tvrde iz kazahstanskog Komiteta civilnog vazduhoplovstva u saopštenju upućenom Rojtersu.

"Čak i ako je sva oprema (u kokpitu) isključena, nemoguće je da se leti u nečujnom režimu", navodi se u saopštenju koju je potpisao zamenik šefa Komiteta Serik Mukhtibajev i dodaje da su tu i vojni organi koji vrše monitoring vazdušniog prostora zemlje.

Tog dana kada je avion nestao devet malezijskih aviona izvelo je redovne letove za Evropu i iz nje preko teritorije Kazahstana, rekao je Mukhtibajev.

I kirgistanske civilne vazduhoplovne vlasti odbacile su bilo kakvu mogućnost da je malezijski avion nestao u Kirgistanu ili blizu njega.

"Ne, taj avion nije leteo preko teritorije Kirgistana. Imamo dve vojne vazduhoplovne (vojne) baze - SAD i rusku - raspoređene u našoj zemlji i opremljene sa prilično ozbiljnim radarima, tako da bi oni taj avion otkrili", rekao je Dair Tokobajev, potpredsednik kirgistanskog glavnog civilnog aerodroma Manas u blizini prestonice Biškeka.

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Danijell.

Taj avion sada leti za drugu avio kompaniju.A putnici u okeanu hrane ribice. SAH ce traziti da puste tog njegovog lidera iz buvare,a on ce vratiti avion.Ja sam znao da je tu u pitanju politika...a britanka to sto je videla na nebu,to joj je neko dao lovu da to kaze da bi se tragovi otmice zavaravali...

Rakija

Ljudi su lepo pisali "lost" a vi im davali minuse.

Tommy

I sta je na kraju bilo sa ovim letom i avionom? Zasto toliko spekulacija a nista zvanicno? Nemoguce da se do sad makar nesto ne zna zvanicno

special image