Istražitelji koji vode istragu o nestalom malezijskom avionu sa 239 putnika i članova posade smatraju da je avion najverovatnije leteo prema južnom delu Indijskog okeana. Nije ulazio u kineski prostor, kaže Peking.
Malezijski avion sa 239 putnika i članova posade nestao je sa civilnog radara 8. marta ubrzo nakon poletanja iz Kuala Lumpura za Peking i od tada mu se gubi svaki trag.
Tajlandsko vazuhoplovstvo je, u međuvremenu, objavilo da je tajlandski radar uočio "nepoznatu letelicu" nekoliko minuta nakon što je nestali avion poslednji put poslao signal o lokaciji, ali zvaničnici nisu ranije objavili ovu informaciju zato što avion nije smatran pretnjom.
Ova informacija se pojavila u ponedeljak nakon zahtev malazijske vlade, izjavio je maršal vazduhoplovstva Monton Suhokorn.
"Šest minuta posle nestanka boinga 777, u 12:28 po tajlandskom vremenu (1.28 po malezijskom), u Južnom kineskom moru uočena je nepoznata letelica koja se kretala u pravcu jugozapada prema Kuala Lumpuru i Malajskom prolazu, rekao je on za AFP.
Vreme se podudara sa poslednjim signalom primljenim sa nestalog aviona u 1.21 po malajskom vremenu koji je sadržao informaciju o visini i lokaciji aviona. Iako je ovaj signal bio slab, tajlanski radar je kasnije ponovo primio signal o avionu koji skreće na sever i nestaje iznad Andamanskog mora, dodao je Monton.
"Nije potvrđeno da se radi o MH370 (nestali malezijski avion)", kazao je on, ne navodeći vreme kasnijih signala.
Tajlandsko vazduhoplovstvo nije ranije proverilo podatke sa radara zato što avion nije bio u "tajlandskom vazdušnom prostoru i nije bio pretnja za Tajland", istakao je portparol, demantujući da je Tajland "krio taj podatak".
Potraga za nestalim avionom prvo je počela u Tajlandskom zalivu i Južnom kineskom moru gde je nekoliko zemalja poslalo brodove, helikoptere i avione da pretraže more.
Istraga o sudbini nestalog boinga 777 fokusirana je na podacima sa satelita i radara koji ukazuju da je avion verovatno namerno skrenut sa kursa za Peking i da je to, po svemu sudeći, uradio neko stručan u kokpitu, navodi AFP.
Međutim to što Malezija stalno objavljuje često protivrečne informacije izazvalo je gnev porodica ljudi koji su se nalazili u avionu i osudu kineskih vlasti, budući da su dve trećine putnika bili Kinezi.
U potragu, koja obuhvata veliki luk kopna i mora sada je uključeno 26 zemalja.
Nestanak aviona zbunjuje istražitelje i stručnjake za avijaciju. On je nestao sa civlnog radara kod istočne obale Maleziije manje od sat vremena posle poletanja.
Malezijske vlasti veruju da je neko isključio komunikacione sisteme i naglo okrenuo u pravcu zapada nakon što je avion preleteo severoistočnu obalu i dok je leteo iznad Tajlandskog zaliva.
Zbog toga je istraga fokusirana na posadu. Malezijska policija pretražuje podatke o pilotu i kopilotu, letu i osoblju na zemlji u pokušaju da otkrije motiv istrage koja se sada vodi kao kriminalna istraga.
Poslednje reči iz kokpita izgovorene su dok je avion napuštao vazdušni prostor Malezije i prelazio u nadležnost kontrole leta u Vijetnamu.
Kina, u svojoj zasebnoj istrtazi, nije pronašla naznake da je nestali malezijski avion ušao na njenu teritoriju, rekao je danas portparol Ministarstva spoljnih poslova Hong Lei na konferenciji za novinare.
Istraga o nestalom avionu zapala je u ćorsokak, jer nema konkretnih dokaza o krivičnom delu, a postoje i sumnje o tome da će države biti volje da podele svoje vojne podatke koji bi mogli da pokažu pravac leta aviona.